Volvo V70: Hoog verbruik v70 2.4 170pk op lpg

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4 170pk

Hallo allemaal,

Ik heb een v70 2.4 170pk uit 2001 gekocht op lpg en het verbruik valt mij behoorlijk tegen. Met voornamelijk snelweg (135 op de teller) heeft hij een verbruik van 1:5,7. Niet echt normaal lijkt me. Ik had eerder 1:8 of 1:10 verwacht.

Ik ben dus bang dat er wel iets aan de hand is. Zit zelf te denken aan verdamper/ luchtmassameter/ kleppen maar er zijn hier vast mensen die er meer van weten.

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!

o ja, ik heb 1x eventjes een storing gehad: 'Emissie sevice vereist'

arno arno

Geplaatst door arno arno (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

wat voor instalatie zit er in
vind dit niet schrikbarend met zo'n auto met die snelheid
je rechter voet gebruikt pk's
en pk's is brandstof

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Onthoudt goed LPG heeft minder energie per liter dan benzine, hier door is er MEER LGP nodig om het zelfde aantal PKs te ontwikkelen, Ook gewicht speelt een rol en volgens mij is een V70 nou niet echt licht.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De bedoeling van de melding Emissie service vereist is dat je auto laat uitlezen.
Dan weet je ten minste wat er aan de hand is.
Als dit al weer een aantal weken geleden is, zal de melding al weer weg zijn.

arno arno (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor jullie reakties.

Wat voor merk installatie het is weet ik niet. Kan ik eens opzoeken. Meer verbruik bij gas ben ik me van bewust. Kennis van me rijdt gemiddeld 1:10 met z'n t5 benzine volvo. 1:8 leek me dan wel reeel voor mijn gas-volvo.

De foutmelding had ik gisteren. Na opnieuw starten was de melding verdwenen. Auto stond op moment van foutmelding heel schuin geparkeerd. Kan er ook mee te maken hebben...

Binnenkort geef ik m een beurt. Als ik alles vervangen heb wordt t misschien ook wel beter. Merkte ook dat luchtfilterhuis klein scheurtje heeft. Wie weet heeft t daar mee te maken.

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer de klepspeling, wel een hels karwei bij deze motoren. Eigenlijk zijn ze niet geschikt voor LPG, hebben vaste stoterbussen.

Sterkte!

robbbie (0), 14 jaar geleden

Lijkt veel op de problemen die ik heb met mijn v70 op gas. Mijn verbruik is overigens normaal, tussen 1op 8 en 1 op 10. Met caravan 1 op 7.
Ook ik heb iedere keer emissiestoring.
Had eigenlijk meer verwacht van een premiummerk als Volvo. Staan toch bekend als degelijke wagens.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=robbbie]Had eigenlijk meer verwacht van een premiummerk als Volvo. Staan toch bekend als degelijke wagens.[/quote]
Heeft niets met degelijk te maken, de motor is nou eenmaal voor benzine ontwikkelt.

Gr.. paul

robbbie (0), 14 jaar geleden

De opmerking, degelijk, heeft te maken met de vele problemen met gasklephuizen e.d. Ook lees je hier op het forum dat de dealer ook vaak niet veel meer kan doen dan uitlezen.
Gr rob

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=robbbie]De opmerking, degelijk, heeft te maken met de vele problemen met gasklephuizen e.d. Ook lees je hier op het forum dat de dealer ook vaak niet veel meer kan doen dan uitlezen[/quote]
Weet niet of degelijkheid afhangt van een gasklephuis.
Momenteel hebben meerdere merken problemen met gasklephuizen, erg gevoelig onderdeel.
Veelal dmv van schoonmaken zijn een hoop storingen weer op te lossen alhoewel dealers het liefst een nieuwe monteren,
wat vaak geheel overbodig is.

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.