Peugeot J5: rode lamp

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Ik heb al eens eerder een probleem hier over geplaats, maar kom er niet uit. In mijn Hymer camper van 1989 met een 2.5 td gaat als ik hem op kontakt zet een rode lamp branden en deze gaat niet uit onder het rijden. Volgens het boekje heeft dit te maken met de turbodruk. Is het de wastegate en waar zit deze. Of kan het nog wat anders zijn. Ik ben namelijk leek op dit gebied.

beppie1

Geplaatst door beppie1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

rode lamp ??? er zijn er zo veel ...


graag mee info (icoon etc)

beppie1 (0), 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]rode lamp ??? er zijn er zo veel ...


graag mee info (icoon etc)[/quote]
Het is op het daschbord, is een controlelampje en heeft geen icoon. Er zitten meerdere controlelampjes Het controlelampje waar het om gaat zit helemaal rechts.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Controle lamp zonder icoon ? kun je er eens een foto van maken ?

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat ik me er van herinner is het inderdaad een rode lampje zonder niks-naks icoon/symbool en heeft het, zoals je aangeeft, te maken met een fout in turbo druk, (CRD motor?) maar het fijne weet ik er niet meer van.
Het inlaattraject controleren is het minste wat je kunt doen incl. de vacuumslangetjes. Anders turbo druk (laten)meten = 0,8 bar max. ik dacht gemeten op de vac. aansluiting die boven over het klepdeksel loopt naar de klep die in de motorruimte aan de binnenzijde van de grille hangt naast de R koplamp.
Moet nog ergens cursus info over deze motor hebben, uit de tijd dat peugeot nog grote bedrijfsauto-plannen met de J5 had, incl. o.a. 24 uurs service enz.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.