Peugeot 307 2006: Startmotor weigert (Problemcar.nl)

Welkom bij Problemcar

Mededeling: Heeft U hulp nodig bij het PLAATSEN van een probleem kunt U op werkdagen bellen met 06-19954278 (bgg of in gesprek kunt U een sms sturen) Problemen zijn er immers om op te lossen!!
Diagnoseapparatuur.nl

#1  5 augustus 2009 22:26

Ronnie1
Particulier

Startmotor weigert

Peugeot 307
Bouwjaar: 2006
Brandstof: Diesel
Motor: 1.6HDI

Door een schade L.V. ,Koplamp,schem,binnenscherm, is de draadboom vanaf de ABS pomp erg beschadigd, Na reparatie waarin ook de hoofdzekeringkast is betrokken op het L binnenscherm, weigert de startmotor. Alle relais zijn in orde, ook het grote zwarte tegen de zekeringkast. Ik krijg in het display alleen de melding dat het remsysteem defect is (ABS pomp is nog niet gemonteerd, is besteld) tevens moeten de airbags nog vervangen worden. Nu is mijn vraag: zijn er nog andere "veiligheden" ingebouwd zoals b.v. een motorkapschakelaar die het starten kunnen beletten? Ik ben niet zo thuis in Peugeot, (werk in autoschadebedrijf) De sleutels functioneren wel op de portieren via de A.B., dus wordt de sleutel wel herkend. Of is het misschien de foutmelding van de remmen wat het starten blokkeerd? Trouwens ook het motormanagementlampje brandt.
Ik weet, het is een heel verhaal, maar weet iemand hier een oplossing voor?
Ik ben n.l. aan het eind van mijn Latijn!
Bij voorbaat dank!
Ronnie.

Naschrift: De auto is reeds uitgelezen, enkel meldingen van de airbags en het ABSsysteem komen telkens naar voren.

Laatst bewerkt door Ronnie1 ( 5 augustus 2009 22:48)

#2  5 augustus 2009 22:44

sgm
Particulier
Echte naam: Bas Mevissen

Re: Startmotor weigert

Wellicht uit laten lezen door een dealer? Dan heb je hopelijk wat richting om te zoeken.

#3  6 augustus 2009 06:55

foklop
Professional
Echte naam: foklop
Bedrijf: Bosch Car Service

Botsschakelaar al gecontroleerd?

#4  6 augustus 2009 08:34

oldford
Professional
Echte naam: old ford

Wat is de foutmelding die de motor geeft?

#5  6 augustus 2009 11:22

Ronnie1
Particulier

foklop schreef:

Botsschakelaar al gecontroleerd?

Waar vind ik deze? Het is een 307 SW. Het is n.l zo dat ik naast de draden voor de breedstraler LV uit dezelfde boom nog 2 draden komen die ik niet thuis kan brengen.

#6  6 augustus 2009 11:23

Ronnie1
Particulier

oldford schreef:

Wat is de foutmelding die de motor geeft?

Iets met "uitlaatgas temp.", lijkt me niet van invloed op het starten.

#7  6 augustus 2009 11:27

Renaultmonteurtje
Professional
Echte naam: Cotech
Bedrijf: Renault/Dacia

Als het ABS nog niet aangesloten is zal de motor NOOIT starten ! Branden MIL lampje zegt niks. Dit weet ik uit ervaringen bij een berlingo (hihi). Je kunt alleen zien als de sleutels worden herkent mbv de PP2000 (peugeot diagnose tools)

#8  7 augustus 2009 11:50

Ronnie1
Particulier

Ik heb inmiddels het een en ander geprobeerd, ABS aangesloten, fouten gereset, echter zonder resultaat en de startmotor weigert rond te draaien.
Zie ik misschien iets belangrijks over het hoofd? De auto moet steeds naar een andere locatie verplaatst worden,
en het zou makkelijk zijn als de motor dan zou lopen.

#9  7 augustus 2009 12:51

robby10030
Particulier
Echte naam: robby

en als jij een plus draadje rechtstreeks op de startrelais zet doet ie het dan wel???

Laatst bewerkt door robby10030 ( 7 augustus 2009 12:52)

#10  7 augustus 2009 15:46

Ronnie1
Particulier

robby10030 schreef:

en als jij een plus draadje rechtstreeks op de startrelais zet doet ie het dan wel???

Jawel, dan draait de startmotor rond, echter de motor slaat dan niet aan.(ergens zal er wel een beveiliging opzitten, maar ik zoek een mogelijkheid om dit tijdelijk te kunnen omzeilen)

#11  7 augustus 2009 16:10

robby10030
Particulier
Echte naam: robby

jaja maar nu weet je in ieder geval dat de startmotor goed is,had natuurlijk kunnen zijn dat die kapot was en zoek je je een tierelier

#12  7 augustus 2009 20:07

harry4203
Professional

je schrijft in het begin dat de zekeringkast onder de motorkap ook bij de schade was betrokken, is deze wel vervangen? hierin zit namelijk ook het relais voor de aansturing van de startmotor.

#13  8 augustus 2009 19:21

Ronnie1
Particulier

harry4203 schreef:

je schrijft in het begin dat de zekeringkast onder de motorkap ook bij de schade was betrokken, is deze wel vervangen? hierin zit namelijk ook het relais voor de aansturing van de startmotor.

De zekeringskast op het linkerbinnenscherm wes enkel losgebroken uit de houders, verder intact,
een relaisdrager met 3 groene relais was hier weer afgebroken maar wijst ook niet op beschadigingen, een groot zwart relais (apart opgehangen) was ook nog afgebroken, maar is ook nog intact.

#14  8 augustus 2009 19:25

foklop
Professional

Ik lees dat de airbags zijn geactiveerd. In het airbagsysteem is een botsensor opgenomen volgens Autodata. Heb je hier nog foutcodes, of is de airbag ecu geblokkeerd door de activering en dient deze gereset/vervangen te worden.

#15  8 augustus 2009 20:02

Ronnie1
Particulier

foklop schreef:

Ik lees dat de airbags zijn geactiveerd. In het airbagsysteem is een botsensor opgenomen volgens Autodata. Heb je hier nog foutcodes, of is de airbag ecu geblokkeerd door de activering en dient deze gereset/vervangen te worden.

Okay, dit is ook een mogelijkheid, zowel de ABS unit en de airbagmodule zullen vernieuwd worden, onderdelen zijn besteld bij de dealer, dus nog even wachten.
Maar ik begrijp dat wanneer een van deze twee defect of bekrachtigd is de motor niet meer te starten is? Het zou makkelijk zijn als de auto verplaatst kan worden met lopende motor.

#16  8 augustus 2009 20:06

foklop
Professional

Heb in Autodata naar het schema van het startsysteem gekeken. Hierin staat zeker weten de abs computer. Kan me niet herinneren of de airbag computer hier ook in staat, kan nu ook niet bij Autodata. Maandag weer. Heb je Autodata? Ook handig is deze website van Peugeot http://public.servicebox.peugeot.com/ . Voor tech info kun je toegang kopen.

#17  8 augustus 2009 20:37

Ronnie1
Particulier

Okay@Foklop, bedankt voor de moeite en info, moeten we maar zolang op de onderdelen wachten!

Bulletin Board voettekst

Problemcar wordt aangedreven door PunBB
Alle content © copyright 2000 - 2014 Problemcar

Adverteer ook op Problemcar!

JLM Roetfilter reiniging Besteonderdelen.nl
Onderdelenlijn.nl