Kia Pride: Vreemde elektrische storing

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i

Ik heb een voor mij vreemde elektrische storing. Gisteren wilde ik de aanjager aanzetten maar deze deed niets, daarom wilde ik de elektrisch bediende ramen wat openen om zo wat koele lucht in de auto te krijgen maar ook deze werkten zowel links als rechts niet. Ik dacht gelijk aan een kapotte zekering maar deze waren in orde. Daarna onder de motorkap gekeken naar de hoofdzekeringen en ook die waren in orde. Even later kwam ik erachter dat zowel de ramen als de aanjager gewoon werken als ik het contactslot aanzet maar de motor niet start. Als ik de motor start werken beiden niet meer, het zou kunnen dat er meer elektrische dingen ook niet werken zoals de ruitenwissers maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Zelf heb ik het vermoede dat het contactslot misschien kapot is maar zou het ook iets anders kunnen zijn, bijvoorbeeld een relais en zo ja waar kan ik die vinden?

Jhonny1987

Geplaatst door Jhonny1987 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Pride? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

ja je zou van het contactslot uitgaan ik weet niet of deze wagen een los electrisch deel hebben.
haal de stuurkolom afdekking weg en meet eens op de bedrading en of er een draad is waar wel spanning op staat en bij draaiende motor niet.
als je aan de sleutel juttert gaan ze het dan wel doen.

groetjes jan.

Jhonny1987 (0), 14 jaar geleden

Bedankt Jan ik heb de bedekking weggehaald en toen eerst een voor een alle contacten los gemaakt en weer vast gezet om te kijken of er ergens oxidatie zat. En hoewel dat zo op het oog niet het geval was werkte alles daarna weer gewoon goed. Dus ik weet nu niet met zekerheid wat er aan de hand was maar voor als nog is het probleem opgelost.

Groetjes Jhonny

jan T (10) PRO, 14 jaar geleden

nou hopen dat het zo blijft en soms kun je het niet eens zien hoor en dan helpt een keer los vast ook.
dus mocht je weer last krijgen dan weet je wat je als eerste kunt doen.
en misschien is dat geheel niet nodig.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Pride of stel zelf een nieuwe vraag.