Kia Sportage: Problemen met starten Kia Cee'd Sporty wagon diesel

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600cc

Beste Forum gebruikers.
Ik ervaar problemen met mijn Kiá Cee'd sporty wagon uit 2008. Auto heeft nu net de 40.000 km aangetikt.
Als ik mijn auto s'ochtends start dan lijkt het of dat hij niet lekker stationair wil lopen. Als ik het contact omdraai lijkt de motor in te zakken en niet eens meer fatsoenlijk stationair te blijven draaien maar eerder richting afslaan. Daarna loopt ineens het toerental weer netjes op en gaat normaal stationair draaien na het schommelen tussen toeren van de motor. Dit probleem heb ik alleen als de motor echt helemaal afgekoeld is. Dus na een nacht staan bijvoorbeeld. Ik heb de auto bij de garage gebracht voor een grote onderhoudsbeurt en zij hebben daar het branstoffilter vervangen, helaas zonder resultaat.

Heeft iemand tips voor me waar ik eventueel zelf nog naar kan kijken of ervaring heeft met dit probleem?
Alvast dank.

Dbt_2009

Geplaatst door Dbt_2009 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt mij garantie. Wat zegt de dealer hierover?
Anders de auto een keer bij de dealer brengen de avond ervoor.
Kunnen ze zelf de koude start meemaken.

Bullet (0) PRO, 14 jaar geleden

Inderdaad 7 jaar garantie op de Cee'd, niet zelf mee gaan rommelen, kan je zelfs je garantie kosten. Dus gewoon afspraak maken bij de dealer. Net als wat oldford zegt, beste is om de auto de avond ervoor te brengen zodat ze zelf het probleem kunnen ondervinden.

Dbt_2009 (0), 14 jaar geleden

Oke bedankt voor jullie reacties. Vanochtend weer koude start en nergens last van. Probleem is dus niet standaard aanwezig. Mocht het echt erg worden, zal ik naar de dealer gaan.

Kees6172 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik herken dit probleem wel van een benzine auto. Dat had toen te maken met de brandstofkwaliteit.
Probeer eens een paar tankbeurten met Shell V-power diesel of eenzelfde produkt van een andere grote brandstofleverancier. Baat het niet dan schaad het ook niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.