BMW 3-Serie: moter houdt in bij 5500 toeren

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325

hallo ik heb mijn dme gereset en nu houdt die in met vol gas bij 5500 toeren gaat die lang zaam naar vol toeren

weet iemand wat dat kan zijn

groetjes leon

pietje frietje

Geplaatst door pietje frietje (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom is de DME gereset ?

Het inhouden zal een oorzaak hebben,controleer de vacuumslangen op lekkage,ook de geribbelde slang van LMM naar gasklephuis..is alles in orde,lees hem dan eerst even uit.

Met de DME resetten of de storingen verwijderen los je het probleem niet op,je moet de oorzaak zien te achterhalen.

Daarbij is het max koppel al verstreken bij dat toerental,en schiet hij niet gelijk naar de 6500

Gr Stefan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Controleer ook even de brandstofdruk en eventueel de LMM deze kunnen ook verdacht zijn..

pietje frietje (0), 14 jaar geleden

maar voor dat ik hem gereset had deed die dat nog niet vind het ook raar
stasioner loopt die ook wat hoger (1000/1100) in begin loopt langzaam af naar (700) normaal

maar ik zal morgen ff kijken als er een slang lek is

al vast bedankt groetjes leon

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Maar waarom had je de DME dan los gemaakt ?

Dat toerental bij koude motor is normaal..

Gr Stefan

pietje frietje (0), 14 jaar geleden

heb new temp.sensor er op gedaan heb hem gestart liep mooi heb er ook zo ff mee gereden maar ik dacht doe ook maar ff resetten en nu doet ie zo maar ik zal ff kijken als die slangen nergens kapot zijn of zo

en de motor was warm was geen koude motor

groetjes leon

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Leon

Ik neem aan dat je de blauwe sensor vernieuwt hebt ? deed hij dat na het vervangen van de sensor of na het resetten ?

Dat inhouden,doet hij dat ook bv in de 2e en 3e versnelling ? in de 4e en 5e is hij uiteraard wat langzamer..

Mocht je wat waardes van sensoren nodig hebben,om ze eventueel door te meten,dan hoor ik het wel.

Gr Stefan

pietje frietje (0), 14 jaar geleden

na het reseten trekt weer gewoon door alleen af en toe wat moelijk onder in,en het stasioner lopen doet die nog wel eens zagen en soms met door treken wil ie nog wat in houden maar dan schiet die weer door ik weet ook niet wat het is
heb nog geen tijd gehad om die slangen na te kijken

groetjes leon

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat zagen in toerental kan ook meerdere oorzaken hebben,zou eerst de slangen nakijken,en als alles goed is,eens uitlezen en/of sensoren doormeten..

Gr Stefan

pietje frietje (0), 14 jaar geleden

liep in een keer weer goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.