Kia Picanto: Picanto kan niet meer harder en maakt geen toeren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo,

Tijdens de zomermaanden is een paar keer een probleem voorgekomen bij mijn Picanto, wat alleen voorkomt als de airco aan staat.
Na ca. 15 minuten rijden kan ik vanaf ca. 60 km niet meer harder en maakt de auto ook geen toeren meer. Soms gebeurd dit ook bij een snelheid van bijv. 100 km. Ik kan plankgas geven, maar er gebeurt niks.
Ik ben er achter gekomen, dat als ik de airco dan uitzet ik weer meer vaart krijg en daarna ook weer toeren ga/kan maken en weer harder kan rijden.
De dealer heeft mijn auto uitgelezen, maar kan niks vinden. En met een testrit kwam er ook niets uit (omdat ze ook geen testrit van 15 min. maken).
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Groetjes,
Caroline

Caroline2000

Geplaatst door Caroline2000 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Picanto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Garage of dealer zoeken die wel een testrit van minstens 15 minuten wil maken met testapparatuur aangesloten.
Gebeurt het nu ook nog? Zo niet, dan zul je tot de volgende zomer moeten wachten.

Caroline2000 (0), 14 jaar geleden

Nee, nu ik mijn airco niet meer aan heb, komt het probleem ook niet meer voor. (Is ook wel een duidelijke aanwijzing meteen, dat het met de airco te maken heeft).
Moet ik idd maar wachten tot de volgende zomer.

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

duidelijk aangeven dat het pas na 15 km gebeurt,dan zal een goede dealer zeker een langere testrit maken.
Bij ons iig wel.
Van de week nog 30 km gereden om een storing bij Carens op gas op te wekken.
en als je je nu alsnog de airco aanzet en gaar rijden?
Klink alsof ie in een soort noodprogramma schiet.
Trouwens altijd leuk,een medezwanenburger ;-)

jopiekees (0) PRO, 14 jaar geleden

Blijft je airco het op zo'n moment wel goed doen? Is er onlangs onderhoud gepleegd aan de airco? Airco kun je trouwens beter altijd aan laten staan, beter voor jou en de auto. Branden er ook lampjes in je instrumentenpaneel ten tijde van de storing? Ruik je een brandlucht? Wat valt je verder op wanneer het voorkomt?

Caroline2000 (0), 14 jaar geleden

Sorry Patje en Jopiekees, ;-)

Lees jullie berichtje net pas, kreeg nl geen mailtje dat er weer een reactie was op mijn vraag.
Heb tot op heden geen last meer en heb eigenlijk mijn airco alleen aan om mn ramen niet te doen beslaan.
Maar ik zal hem nu steeds de hele rit aan gaan houden en het dan in de gaten weer houden.
Er was niet net een onderhoud aan mijn auto gedaan, voordat dit probleem zich openbaarde.
Er branden ok geen lampjes in het paneel, daarna konden ze ook niets uitlezen. En je ruikt ook niks.

Nou ja, we wachten maar weer af.
En Patje, misschien tot ziens in Swancity. ;-)

Gr, Caroline

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.