Kia Picanto: Tehoog stationair toerental

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb een picanto 1.1 EX (automaat)uit 2006 en heb het volgende probleem:
Als ik het gas los laat dan daalt het toerental niet, het blijft tussen de 1800 en 3500 hangen (dit ligt er aan van af welke snelheid ik afkom).
En als ik het gas pedaal een keer snel intrap en loslaat zakt het toerental naar normaal 900.

Ik heb het volgende gedaan, De gas klep schoongemaakt (lucht klep) en heb de idle control valve vervangen(zat een klein scheurtje in) en heb alle slangen doorgeblazen om tekijken of er een verstopt zat. Er zat niets verstopt, heb wel een soort terugslagklepje schoongemaakt.
Op de gassklep zit nog een sensor die mee draait met de gasklep denk dat die de positie van de gasklep doorgeeft aan de computer.Als ik deze afkoppel schakeld de automaat niet goed. en ik heb zelfs de temperatuur sensor schoongemaakt.

Als iemand een ander idee heeft of zo iets dergelijks heeft meegemaakt hoor ik dat graag.

mklpmn

Geplaatst door mklpmn (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Picanto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

mklpmn (0), 14 jaar geleden

Heb het probleem verholpen door de TPS (Throttle Position Sensor) te vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.