Peugeot 205: Rempedaal zakt weg bij lang remmen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Mijn dochter heeft sinds kort een peugeot 205 uit 1992.
Trots al een pauw op haar autootje, maar deze heeft wel een rem probleem wat me niet echt lekker zit.
Met langdurig remmen bv naderen van een rotonde of afslag die in de verte al te zien is en een lange remweg nodig heeft gaat het vak fout.
Bij het remmen met dezelfde druk op het pedaal zakt het rempedaal steeds verder weg. De remkracht wordt dan ook steeds minder. Oplossing is dan om het pedaal los te laten evt. pompen en opnieuw in te drukken. Dan gaat het remmen weer zoals het hoort.
Ik heb het remsysteem al eens ontlucht, en voorzien van nieuwe remolie. Ze heeft de auto nog maar kort dus ik weet niet of er vloiestof lekt. De remcilinders bij de voorwielen zien er beide wel vettig uit maar ter hoogte van de schijf kurkdroog.

Met motor uit-> 3x pompen pedaal voeld had aan ->voet op rempedaal-> motor starten-> zakt het rempedaal wat naar beneden.
Ik ga erdaarom vanuit dat de bekrachtiger werkt.
Lopende motor_. 3x pompen-> voet op rempedaal met een gelijkmatige druk-> voel hem zachtjes naar beneden zakken........

Duidt dit op een lekkende hoofdrem cilinder? Of kan dit ook bv de remcilinder van links of rechts voor zijn?

Of kan het misschien nog een andere oorzaak hebben?

cejean

Geplaatst door cejean (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Rempomp vervangen. Deze lekt inwendig.

cejean (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je reactie.

Wat is de beste optie, de remcilinder los vervangen, of compleet met bekrachtiger, of is het mogelijk om afdichtingen te vervangen van de cilinder?

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

als deze cilinders lekken dat is het haast altijd achter op de wielremcilinders in de trommel
je kunt dan zien dat ze nattig zijn
maar als dit zo is dan zal de vloeistof naar beneden gaan en je regelmatig bij moet vullen
maar zo te horen blijft de vloeistof in de systeem zitten
dus dan kan het alleen de hoofdremcilinder zijn

ff gekeken
er zijn twee soorten hoofdremcilinders
allebei kosten 126 euro's ex montage
rembekrachtiger is duurder met zijn 238 euro
wil je de hoodremcilinder reparen met een reparatiesetje dan kost je dat 115euro
ik zal juist daarom direct voor een complete nieuwe gaan schilt tijd en voor een 10 heb je alles nieuw

de hoofdremcilinder hoefje eigenlijk alleen maar te vv
er zit echter geen reservior op dus die zal ff overgezet moeten worden
naast dit moet het systeem nu goed ontlucht worden
zelf nog niet meegemaakt maar een idee van wat ik zal doen is de remmen voor helemaal terug duwen
zo heb je meteen een klein beetje vloeistof erin en hoef je het waarschijnlijk alleen bij te vullen
anders moet je het hele systeem ontluchten dit omdat er in het begin lucht in zit
ik durf niet te zeggen of dat de beste manier is maar als je geluk hebt is het een optie

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

en achter dan??,de reservoirtjes zijn uit 2 delen een voor en een achter als er voor of achter een lekkage is heb je nog altijd voor of achter een beetje remmen,dus zoals jij het beschrijft zul je de cilinders van achter ook terug moeten duwen,maar dan moet je dit anders doen even de remblokken verwijderen paar keer remmen zodat de cilinders naar buiten komen en achter idem dito,dan hoofdremcilinder vervangen en cilinders weer helemaal indrukken,maar dan nog als alles gelukt is helemaal ontluchten op de juiste manier om er nieuwe remvloeistof in te krijgen en er zeker van te zijn dat alle lucht eruit is.

205freak (0), 14 jaar geleden

Remcilinder achter in de trommel lekt. Mss wel beide.
Lekkage zit inwendig en is haast niet te zien aan de buitenkant. Trommels zullen er af moeten

bond1372 (0), 14 jaar geleden

Trommels krijg je er redelijk makkelijk af met een grote dop (32)
Dan zou ik de boel heel goed nakijken. De remblokken kunnen zijn ingebrand, het zal wel een smeerboel zijn. remcylinders vervangen, blokken vervangen, remtrommels goed nameten en mogelijk ook vervangen als deze over de maximale diameter zijn. De lagers moeten waarschijnlijk uit de trommels geperst. Goed schoonmaken en dan weer monteren. Mail me gerust als je een leverancier met goede prijzen wil weten.

205freak (0), 14 jaar geleden

Hoe zit het met je remmerij?

cejean (0), 10 jaar geleden

Nieuwe remcilinder is geplaatst en daarmee opgelost.

Topic mag gesloten worden

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.