BMW 3-Serie: Centrale vergrendeling, afstandbediening

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

Hallo,
Ik heb een bmw e36 cabrio met orgineel centrale vergrendeling ik heb daarbij een imitatie afstandbediening gekocht alleen ben ik nu op zoek naar de orginele unit waar ik de regelkast van de afstandbediening bij kan prikken.
Heeft iemand dit eerder gedaan kan iemand mij deze info geven?

Alvast Bedankt

Roel,

pepper1

Geplaatst door pepper1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Roel

Je kunt niet veel 'bij prikken'

Bedoel je soms hoe je de AB erbij kunt programmeren ?

Gr Stefan

pepper1 (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan

Bedankt voor je reactie, volgens mij is er een openings signal en een sluit signal , volgens de beschrijving moet je de draden van de regelunit daarbij aansluiten.
Nu ben ik opzoek waar de unit van de cv van bmw zit geplaatst.

Gr Roel.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo Roel

De ZKE vind je als je het dashbord kastje verwijderd, daar zitten wat stuur apparaten en ook die van de CV.

Maar uit je verhaal maak ik op, dat je een CV op afstandbediening hebt gekocht, die je nu wilt aansluiten, maar je hebt er toch al standaard ene ? Of werkt die originele niet meer ?

Als je achteraf een CV wilt inbouwen, pak je de draden van de deurmotor, aan de linkerkant ( bestuurder ) zitten er volgens mij 5 draden, en aan de rechterkant 2.

Je moet even in de beschrijving kijken welke je nodig hebt,je kunt ze dan hierop aansluiten.

Als je hem verkeerd aansluit, kunnen de deuren open gaan als je hem eigenlijk afsluit, dan moet je ze verwisselen.

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Ik heb een universeel setje gekocht maar krijg 'm niet aan de gang. Ik heb een e36 compact uit 1996.
Volgens kenners is de cv bij bmw negatief geschakeld en de zke zit inderdaad achter het handschoenenkastje. Daar zit in het midden een gele stekker. van die gele stekker heb ik twee draden genomen die, na doormeten, de auto sluiten of openen. Toch doet de afstandsbediening dan niets.
Wie weet waar het fout gaat? Wellicht maak ik ergens een denkfout...

groet, wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wrist

Ik heb de draden gewoon genomen in de deur, dat maakt opzich niks uit..

Je hebt dus de 2 kabels gevonden die hem openen en sluiten van de ZKE, meet dan eens op de CV, Dus afstandsbediening indrukken en op de kabels meten, als je hem dan aansluit moet hij toch werken, denk dat je een verkeerde kabel genomen hebt, of er ene vergeten aan te sluiten bent.

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan maar omdat hij daar niks op deed, ben ik naar de module gegaan.

Ik gebruik de draden die aangegeven worden in de handleiding:

rood = +
zwart= massa

negatieve schakeling: geel en geel/zwart op de massa aansluiten, oranje en oranje/zwart vervallen.

positieve schakeling: geel en geel/zwart op de plus aansluiten.

wit = lock
wir/zwart= unlock

bruin= signaallichten.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat voor kleuren zijn dat? je moet het afstandsbediening kastje op de gele stekker aansluiten.
Je meet meerdere open en sluit signalen op die stekker alleen zitten er in en uitgangen op als je het kastje op een uitgang aansluiten werkt het niet.

je zou de volgende pennen moeten nemen

pin 4 voor openen
pin 17 voor sluiten

gr Martin

wrist (0), 14 jaar geleden

Oke, dat ga ik dan aankomend weekend proberen. Je hoort nog even of het wel of niet gelukt is :-) Dank voor je reacties tot nu toe.

gr, wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Toch is het raar dat hij ook niet werkt, rechtstreeks bij de deurmotor, daar heb ik de mijne ook op aangesloten en dat werkt perfect..

Mocht hij nog niet werken, zou je haast zeggen dat het in het universele setje zit die je gekocht hebt.

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Wat ook nog kan is dat ik de verkeerde draden van het universele setje gebruik... Ik volg nu de handleiding van de fabrikant maar misschien moet ik andere draden gebruiken..

Je hoort het nog

gr wrist

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij de meeste setjes hoef je maar 2 draaden op de centrale vergrendelings module aan te sleuten. meestal moet je dan nog 2 massa's van het setje aan massa leggen.

gr Martin

wrist (0), 14 jaar geleden

Oke, het werkt!

Ik heb 'm toch positief geschakeld ondanks dat mijn garage vertelde dat het negatief moest zijn, nu werkt het dus wel...

Alleen de signaallampen heb ik nog een probleem:

uit mijn universele set komt maar een draad voor de signaallampen. Als de signaaldraden onder het stuur pakt gaat het niet goed, want dan verbind ik de normale signaaldraden ook met elkaar en dan gaan onder het rijden bij links en bij rechts, alle signaallampen aan ( wat natuurlijk logisch is)
Als ik de draad bij de alarmschakelaar weghaal, gaat maar een kant van de auto aan en uit ?

Iemand enig idee wat nu te doen?

gr, wrist

wrist (0), 14 jaar geleden

[quote=GJBAutos]Wat voor kleuren zijn dat? je moet het afstandsbediening kastje op de gele stekker aansluiten.
Je meet meerdere open en sluit signalen op die stekker alleen zitten er in en uitgangen op als je het kastje op een uitgang aansluiten werkt het niet.

je zou de volgende pennen moeten nemen

pin 4 voor openen
pin 17 voor sluiten

gr Martin[/quote]
Ik heb bovenstaande nagekeken maar ik heb geen pin 17 ?? dus waarschijnlijk een andere stekker dan die van jou. Toch is het gelukt alleen dan op een andere manier :-)

gr, wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wrist

Mooi,

Makkelijker is als je de kabels van het lampje zelf neemt, dus links en recht apart aansluiten op de CV, dan werkt de rest ook naar behoren..

Wat is dat voor universele set die je gebruikt ?

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Hoe kan ik bovenstaande dan doen met maar een draad van mijn universele set? In principe heb ik bovenstaande gedaan door de bedrading onder het stuur te pakken, die van de knipperlicht hendel afkomt.

Ik heb een setje gekocht via marktplaats van FORM Cars uit Amsterdam.. met een heel gebrekkige handleiding :(

gr, wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Staat er geen merk of type op ?

Als je maar 1 draad voor de signaallichten hebt, kun je die ook eens proberen aan te sluiten bij het relai van de gevarenlichten..Een andere mogelijkheid heb je dan niet omdat je maar één kabeltje hebt.

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Nee, geen merk of type, gewoon een zwart bakje met stekker. Deze:

http://form-cars.nl/?page=catalog&view=p...

waar vind ik die relai van de gevarenlichten?

gr, wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zie :

[url=http://img40.imageshack.us/i/52683311.pn...][img]http://img40.imageshack.us/img40/7351/52...[/img][/url]

Het relai vind je op plaats nr 8 in de zekeringkast onder de motorkap of anders onder de kap bij het stuur ( boven je knieen )

Gr Stefan

wrist (0), 14 jaar geleden

Bovenstaand schema past niet bij die van mij, die heb ik wel gezien en geprobeerd maar werkt niet.
Ik zal eens op zoek naar dat relai.

gr wrist

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bij het relai moet hij naar behoren functioneren.

In het schema hierboven zie ik staan dat je die ene draad op beide knipperlichten moet aansluiten, dat klopt dus niet, want als je het knipperlicht naar links of rechts aanzet gaat de andere kant ook knipperen omdat ze met elkaar verbonden zijn.

Ben benieuwt.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.