Citroën Xsara Picasso: Niet werken knopje boordcomputer

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo,

Ik heb in augustus van dit jaar een Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI van het bouwjaar 2003 aangeschaft.
Sinds enkele weken werkte op een dag, na enkele malen er op te drukken, het knopje van mijn boardcomputer, welke op de hendel van de ruiterwisser zit, niet meer. Nu kan ik niet meer in het menu heen en weer springen. Normaliter staat hij op het eerste scherm, maar hij staat nu op de optie aantal kilometers na de tankbeurt. Ook valt zo nu en dan mijn richtingaanwijzer naar links uit... een klein tikje er tegen aan en hij doet het weer. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe dit te verhelpen.

Groet,
Henk

Soundbreaker

Geplaatst door Soundbreaker (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

geog (0), 14 jaar geleden

Zoek maar eens op com2000 een storingsgevoelig onderdeel van peugeot en citroen
dat sedert 2000 ? gebruikt wordt op (bijna) alle modellen, als je echt handig bent kun
je hem proberen open te prutsen (handleidingen genoeg te vinden op het internet)
en kan je hem mogelijks zelf herstellen .
Meestal eindigt het bij de dealer, ik geloof dat het onderdeel rond de 250€ kost .

grtn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.