Toyota Avensis: verwarming / kachel avensis

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d

Hallo,
Laatste 4 weken is er een probleem met de verwarming. de kachel wordt wel warm, maar bij stationair draaien wordt uitstromende lucht koud(der) zodra motor weer toeren gaat maken wordt uitstroom lucht weer warm. Voor mijn gevoel is dit het sterkst bij nog niet volledig opgewarmde motor. Tevens wordt de temperatuur van de uitstromende lucht bij warme motor ook weer kouder na verloop van tijd (op manueel en automaat) wel kan ik de temp. hoger zetten, uitstroom vd lucht wordt dan wel warmer. Laatste dagen staat verwarming op 24,5 graden om het beetje goed te kunnen verwarmen.
Ik heb wel eens iets gelezen over een te lage waterstand in koelsysteem? wellicht door lekkage? kan ik dan het beste een anti-lek vloestof toevoegen bij koelwater?
Heeft iemand enig idee / suggestie?

paul-tommy

Geplaatst door paul-tommy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Bavke (0) PRO, 14 jaar geleden

Koelvloeistofpeil controleren en indien nodig bijvullen.

paul-tommy (0), 8 jaar geleden

oplossing was idd koelvloeistof bijvullen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.