Kia Magentis: Distributieriem vervangen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: G4JP 100kw

Hallo allemaal.

Met 73.000km op de teller wil ik mijn distributieriemen en rollen vervangen. Normaal 90000km maar ik neem geen risico. Ik bestel de stukken via http://www1.kfzteile24-shop.de. Goedkoop, snel en originele kwaliteit. Heb de 2 riemen en 3 rollen (2 soorten).

Ik heb al enkele distr.riemen mee helpen vervangen bij PSA dus weet de grote lijnen.

Nu had ik graag nog enkel de afstelgegevens gehad. Waar juist op letten? Alle Montagetips welkom. Tijdens het monteren zal ik foto's maken om later te publiceren.

Mvg

November


Magentis 2.0 100kw automaat G4JP

November

Geplaatst door November (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Magentis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Normaal is 90.000km vroeg genoeg,het is niet nodig om dit voortijdig te gaan doen.
Of je moet van je geld af willen.

November (0), 14 jaar geleden

@primera: Klopt helemaal, maar ik doe het 20% voor de aanbevolen kmstand. Bij deze is dat vroeg bij een C5 is dat bij 130.000km. Ik neem altijd deze marge in acht en komt ook meestel uit met de gegarandeerde leeftijd van de riem. En zo veel kost een setje niet. 113€ voor de 2 riemen en 3 rollen. V riempjes 23,5€. Laten doen bij KIA garage kost 553€.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Magentis of stel zelf een nieuwe vraag.