Renault Twingo: twingo stationair hoog laag hoog laag

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Vrij plotseling ontstaan, bij stationair lopen blijft de motor aan het pendelen tussen hoog en laag toerental.
BDP sensor gereinigd, geen oplossing.
Boordcomputer spanningsloos gemaakt door accu 10 minuten af te koppelen, motor op contact, 1 minuut gewacht, daarna gestart. Probleem blijft hetzelfde.

audirijder

Geplaatst door audirijder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

renault-monteur (0) PRO, 14 jaar geleden

mapsensor slangetje?

audirijder (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie.
Het spruitstuk zit aan de achterzijde van de motor, kan ik dat slangetje met de sensor zo zien of moet daarvoor het luchtfilterhuis eraf om het MAP-slangetje te kontroleren.

audirijder (0), 14 jaar geleden

Heb de MAP sensor gevonden, slangetje aan beiden losgehaald en gekontroleerd op lekkages, echter de slang is heel.
Een andere MAP sensor gehaald en aangesloten, meteen weer hetzelfde probleem.
Accu losgehaald, enige tijd gewacht weer aangesloten, op contact, even gewacht, gestart, loopt korte tijd op een hoog toerental en gaat daarna weer pendelen.
Heb ook de stationaire klep losgehaald en schoongemaakt, geen verschil.
Wie helpt mij verder?

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou het probleem toch zoeken in de stationaire regelklep, desnoods vervangen als reinigen niets uithaalt. Verder zou valse lucht een oorzaak kunnen zijn ( opsporen met remmenreiniger oid.) in het traject tussen gasklephuis en motor.

Groeten Marcel

audirijder (0), 14 jaar geleden

Gelukkig heb ik de oplossing gevonden.

EEn dun slangetje onderaan op het spruitstuk, wat achter de motor naar rechts buigt en dan op eenkoppelstukje zit.
De slang was doordat deze zacht geworden was losgeschoten van het koppelstukje.
Dit met tieraps gefixeerd, waarna de motor weer normaal liep.

Het is dus niet de slang van de carterontluchting en ook niet de vacuumslang voor de rembekrachtiger, deze waren in orde.
Het slangetje is niet gemakkelijk te zien, je moet even met zaklamp goed kijken aan de onderzijde van de carburatuur/inlaatspruitstuk.

Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.