Kia Cerato: afstel gegevens

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 M/T

Beste Mensen

In het instructie boekje staat dat ik bij 60.ooo Km de kleppen moet stellen /controleren wie kan mij aan de afstel gegevens helpen. ook wil ik de distributie riem vervangen is hier speciaal gereedschap voor nodig ?

Peter

pad

Geplaatst door pad (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Cerato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

mr21991 (0) PRO, 14 jaar geleden

hoi de kleppen dien je te controleren met de motor in koude toestand, de afstel gegevens zijn: inlaat 20 en uitlaat 30.
je kunt ze afstellen d.m.v. plaatjes, die zijn bij de dealer te verkrijgen.

voor de distributie riem heb je geen speciaal gereedschap nodig.
uiteraard wel een lucht sleutel voor de krukasbout.
en een inbus voor de spanrol.

pad (0), 14 jaar geleden

Beste Mr 21991

Dank voor de gegevens. Lucht sleutel en inbus heb ik, Is het ook verstandig om de waterpomp te vervangen ?

Groet
preter

mr21991 (0) PRO, 14 jaar geleden

de waterpomp wordt niet door de distributieriem aangedreven, maar als je de waterpomp wilt vervangen moet de distributieriem er wel af.
dus gewoon waterpomp/koelwater mee vervangen, heb je het in een keer goed voor elkaar.

succes

pad (0), 14 jaar geleden

Beste Mr 21991

Dank voor de info , Waardoor wordt de waterpomp dan aangedreven ? Heeft die een apparte riem? dan doe ik die ook meteen vervangen

Groet
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Cerato of stel zelf een nieuwe vraag.