Opel Omega 2.0 16v: Schommelend toerental

Bouwjaar: 1999

Hallo, ik heb een probleem met mijn omega tijdens het stationair draaien varieerd mijn toerental van normaal tot soms wel 3000 rpm en dan weer 1000 rpm en dan weer een tijdje goed en dan is die aan het jojoen tussen de 1000 en de 1500 en hij slaat soms ook af. heb de kruk-as en nokken-as sensor al laten vervangen en pas geleden heb ik het gasklephuis laten reinigen ( zat roet aanslag in ofzo) weet iemand een oplossing ???
Maicel

mike7876

Geplaatst door mike7876 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

lfr laten reinigen /vervangen bied waarschijnlijk de oplossing.

mike7876 (0), 19 jaar geleden

Oke bedankt heb al op je site gekeken en zal het binnenkort even doen
mvg Maicel

cdk (0), 19 jaar geleden

Opl1: LFR vervangen, nu 2 jaar garantie. (carterventilatieslang vervuilt LFR). Aansluiting zoals vroeger direct naar buiten voeren. Aansluiting op luchtbuis afdichten. Resultaat 100%.

Opl 2: Het probleem met de nokkenassensor zit in de stekker.
Na jaren is de verbinding van de draden en de kabelschoentjes (in de stekker) geoxideerd.

Ik heb de stekker afgeknipt en aan de sensor gesoldeerd. Alle problemen zij over.
(Sensor wel even demonteren en 1 zijkantje eruit zagen (aan de nokkenaszijde met een babyzaagje) om er goed met de soldeerbout bij te kunnen).

Probleem wordt nu door mijn dealer onderkent met een de benaming: "wankelcontact"
(Mijn dealer heeft er al 2 andere collega's mee kunnen helpen!).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.