Kia Sorento: Diverse problemen/vragen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 CRDI aut

Goedendag,

Ik heb zojuist een Sorento particulier aangeschaft. Nu zit ik met de volgende zaken,
- enkele schakelaarlampjes werken niet.
- temperatuurmeter komt maar net boven het eerste streepje uit en zakt ook regelmatig. Verwarming werkt traag en pas op het maximale aantal graden, 32!
- Heb geen afstandbediening voor de CV, kan die makkelijk geplaatst worden? Is het tevens ook mogelijk een zogenaamde klapsleutel te gebruiken ivm de startblokkering?
- Als laatste wil ik een tomtom inbouwen in het bovenste bakje op het dashboard. Hoe verwijder je de middenconsole?

Het zijn veel vragen ik weet het. Ik hoop dat jullie het geduld hebben ze te beantwoorden.

Het gaat om een Kia Sorento LX 2,5 CRDI aut uit 2004. Volgens mij een import want die staat op 2006.

Alvast bedankt voor het lezen en de reactie's.

ikkeozzie

Geplaatst door ikkeozzie (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Temperatuurprobleem lijkt op een defecte thermostaat. Wordt de motor warmer als je langdurig stil staat met draaiende motor?

Historie van de auto (wel of niet ingevoerd) kun je op de site van de RDW nagaan.

ikkeozzie (0), 14 jaar geleden

Auto is idd ingevoerd, maar lijkt me geen probleem.
Motor wordt niet veel warmer bij stationair draaien. Heb het weekend 2 maal 2,5 uur ermee gereden. Rijd op zich prima maar alleen de verwarming doet het zeer laat en pas behaaglijk op 32 graden. Op een normale 24 blijkr het koud. Ook blijft de voetenruimte vd passagier koud. Is zo'n thermostaat makkelijk te vervangen en waar kun je deze krijgen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.