Mercedes-Benz Vito 2001: Stilvallen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108 CDI

Motor valt stil P1187 storing . Raildruk te hoog. Was bij storing ca. 114 MPA. Is dit een probleem dat vaker voorkomt. Het is alleen tijdens stevig doortrekken boven de 3000 toeren. Drukregelaar???

arjankempeneers

Geplaatst door arjankempeneers (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt mij niet te hoog die 114.
Gebruik anders eens de zoek functie (P1187 staat wel een en ander op probcar)

Ik zou toch eerst de drukken ook eens bekijken met diag. app. of daar iets aan te zien is.
Meestal deze code omdat de druk juist te laag is.
Dan soms O ringen drukregelaar, slechte verstuiver, of HP pomp

Oiram

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Die 114 MPA is met de KTS van Bosch gemeten. Ga morgen eerst eens een zelfde bus nameten.

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb gemeten met een exact dezelfde bus. Het valt op dat als de motor warmer wordt, de druk hoger wordt bij de bus met dit probleem.

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik las in een vorig bericht met dezelfde storing dat de pomp de oorzaak was. Ik vraag me af waarom de drukregelaar de druk niet afregeld. Wat kan er in de pomp fout zijn dat de druk te hoog wordt?

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb eerst drukregelaar vervangen. Dus even afwachten.

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem is nog steeds aanwezig. Tijdens stevig doortrekken valt motor stil op te hoge brandstofdruk. Wie nog een tip

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Weet je zeker dat de druk ook te hoog wordt? P1187 kan ook zijn dat de druk te laag is, maar dat is afhankelijk van de 3 cijfers na de foutcode.

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Achter de foutcode staat raildruk te hoog.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

114Mpa is 1140bar en dat is nog niet de maximale druk die het CDI-1 kan leveren. Staat er ook bij wat de druk had moeten zijn? Controleer anders eens de retourhoeveelheid van de injectors.

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb de Vito weer. Gereden en motor viel stil bij 99 MPA. Het is net of de motor een weinig inhoudt. Uit laten rijden en even wachten, en motor start weer. Foutcode P1187 Drukrail bewaking regelafwijking. Voor de rest staat er niets bij.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je de storing een beetje gemakkelijk kan veroorzaken, Je zei tenslotte (Het is alleen tijdens stevig doortrekken boven de 3000 toeren) zou ik de waardes (gemeten en gewenste) eens bekijken.
Misschien zie je er iets aan.
Of bekijk de waardes en beweeg de betrefende draden/stekkers eens.

En ik zou als eerste bij het storing zoeken willen weten (druk te hoog? of te laag?)

Oiram

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik ben er achter dat de druk te laag is. Achter de foutcode staat "devation". Starten doet de auto perfect. Ook 's morgens.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 13 jaar geleden

Toch zou ik eens de retourhoeveelheid van de injectors controleren. Ook al start de auto goed, toch kan het probleem daar vandaan komen. Is het brandstoffilter ook al eens vernieuwd trouwens?

arjankempeneers (0) PRO, 13 jaar geleden

Brandstoffilter is al vervangen. Dan ga ik toch eerst nog maar eens de retouropbrengst controleren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.