Opel Corsa: Opel corsa gsi valt uit na terugschakelen(4de en 5de versnelling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 (GSI)

Mijn opel corsa gsi uit 98 wil nog weleens gaan uitvallen bij het terugschakelen van de 4de en 5de versnelling (vaak voor stoplicht).
Alvorens dit gebeurt krijg ik eerst het motormanagement lampje te zien knipperen Wanneer ik daarna weer even wacht en de auto start blijkt het lampje niet meer te branden, maar na weer enkele minuten rijden brand het lampje weer en zo gaat het maar door. Ik heb de auto al laten uitlezen bij de sloop, maar daar kwam niets uit.

WIe kan mij misschien helpen.

Mvg.
Ab

abdel_el_hachemy

Geplaatst door abdel_el_hachemy (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Knippert het lampje echt (als richting aanwijzer bijvoorbeeld, of gaat het af en toe branden???

als het echt knippert duid dit op een storing in de startonderbreker.

Brand deze af en toe, kan je de fout laten uit lezen.

Willem

abdel_el_hachemy (0), 14 jaar geleden

Nee het mm-lampje gaat dan branden. En heb de auto al laten uitlezen.
Dit heeft niet gewerkt, omdat wanneer ik de garage bereikt heb het lampje niet brandt.

Mvg.
Ab

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ab

Zelf uitlezen kan ook op het moment dat het lampje brand, zoek even hier op het forum erna,

Van de diagnose aansluiting pen 6 aan de massa leggen, het motorstoringslampje gaat dan knipperen, en het aantal malen knipperen staat voor een fout.

Gr Stefan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hij is ook uit te lezen wanneer er geen storing direct aanwezig is..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Willem,

Bouwjaar '93 ? Mis ik iets ?

Vandaar ook mijn uitleg met pen 6.

Gr Stefan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

EDIT mijn Excuus, zit op een bijzonder gare PC zonder externe video kaart welke niet met mijn monitor over weg kan, daardoor las ik verkeerd.. letters zijn in sommige gevallen wat onduidelijk..

mijn normale PC licht bij een reparateur, ik heb de post al aangepast.

Mijn Excuus

maargoed, deze is ook uit te lezen indien er GEEN storing op het moment van uitlezen aanwezig is!!

Systeem heeft een storings geheugen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geen probleem Willem..

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vallen soms hele pixelrijen uit hierzo, daarom leek het op 1993, zowel in text als in het vakje..

Willem

abdel_el_hachemy (0), 14 jaar geleden

Uit laten lezen , bleek dat het dashboard niet de originele was.
Deze vervangen , maar nu doet het dashboard licht het niet meer (andere lichten doen het allemaal).

Mvg.
Ab

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dashboard niet het originele???

lijkt mij vreemd, deze zijn niet gecodeerd.

De 98er corsa is van elektrische teller voorzien, dus en probleem kan dat niet zijn

Wat bedoel je precies met Dashboard.

De tellermodule??

waarschijnlijk lampjes stuk.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat kwam eruit tijdens het uitlezen ? Dus welke storing + nummer ?

Gr Stefan

abdel_el_hachemy (0), 14 jaar geleden

De storingnummers ken ik niet, maar na het uitlezen stond er dat er een probleem was met de
krukasbedrading en dat er geen rijsignaal(kmsignaal) was.
Dit heeft de monteur verholpen door een nieuwe krukasbedrading te monteren. En om het probleem met het rijsignaal (die er eigenlijk niet was maar wel geregistreerd werd) te verhelpen werd aangeraden om de oude tevens originele km-teller(dashboard) terug te plaatsen.

Na dit gedaan te hebben doet het km-teller(dashboard) licht het niet meer (andere lichten doen het allemaal).

Mvg.
Ab

kleijn (0), 14 jaar geleden

soms de auto op de sloop gekocht ??
zodat er diverse onderdelen gebruikt zijn ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ab

Tijdens het uitlezen kan het zijn dat die storing van de krukaspositie sensor er standaard instaat, dus als de motor niet loopt, als deze wel loopt zal hij ook niet meer aanwezig zijn..

Ik denk dat bij die storing een toerental signaal hoort een geen km teller zoals gezegd word, daarbij heeft de klok er geen invloed op.

Maar alle bedrading vernieuwd ?? Meestal is het een kabelbreuk of slecht contact, ook de sensor sneuvelt wel eens, alleen loopt de motor dan niet meer.

Gr Stefan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Let op, de Corsa's vanaf 1996 hebben ALLEMAAL een elektrische snelheidsmeter. als er dus storing op snelheids signaal word gegeven is er, of gerommeld met de teller, of een andere bak geplaatst..

mag ik vragen: Begint de teller bij 20km/u of begint de teller bij 0km/u

Stefa: de X16XE motor start zelfs zonder krukassensor, dan gaat deze aan de loop met de nokkenassensor, alleen wel met een storings lamp en maximum toerental van 4500 toeren (noodloop / veilige modus)..

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Laat hem nu zonder krukas sensor wel lopen bij dit type..haha

Gr Stefan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja tis vreemd, de Motornic motoren draaien niet zonder krukas signaal,

De GM-Multec motoren weer wel

De Siemens draaien ook niet zonder krukassignaal

De X16XE is een GM Multec-S geregelde motor (opel / GM eigen systeem )

Willem

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Blijf het vreemd vinden van die teller iig..

signaal hoort van de versnellingsbak of ABS computer te komen..

niet van de teller, tenminste, vanaf '96

willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.