Peugeot 206: Deuk in rechter voor scherm bij koplamp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 xs

Beste mensen.

In het rechter voor scherm aan pasagier zijde daar zit een lichte deuk in.
Maar het probleem is, als ik die er op de auto uit wil halen er erg moeilijk bij te komen is.
Daarom had ik het plan opgevat, om het scherm te demonteren van de auto, maar ik weet niet hoe.
Wat en waar moet ik iets los maken, kan de koplamp blijven zitten?.
Ik denk dat de deuk er met een krachtige druk met de hand zo uit te krijgen is, maar op de auto
lukt dat niet.
Heeft iemand misschien ook foto,s van een demontage van het scherm?.

Alle raadgevingen zijn wekom Mvg.

tyco

Geplaatst door tyco (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je alleen het plastic binnenscherm eruit haalt, kan je er dan ook niet bij?


Oiram

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

gootsteen ontstopper erop en trekken maar
als dat niet gaat gaat t met de hand ook niet

tyco (0), 14 jaar geleden

Oiram
Het plastic scherm is inmiddels verwijderd .
Als ik dan naar voren kijk waar de deuk zit, zie ik twee schotjes zitten, een vertikaal en een horizontaal
de ruimte is daar ongeveer 10 cm, er is geen mogelijkheid om met iets te drukken of te slaan.
De deuk zit precies tussen deze twee schotjes in.
Ik ben gepensioneerd en wilde wat knutselen aan de auto, daarom had ik het plan opgevat om het
scherm te demonteren zodat ik er beter bij kon.
Maar ik weet niet waar en hoe dat scherm vast zit, daarom mijn vraag hoe dat scherm te verwijderen?.

Jerry.
Ik ga met vol goede moet je advies proberen en dan zie ik het resultaat wel
De spreuk van bedrijf moet het dan waarmaken.
Alvast bedankt, jullie horen of het gelukt is en anders kom ik weer hier terug.
Mvg Jaap.

Toverstaf11661 (0), 14 jaar geleden

Ook al lukt het je om de deuk eruit te duwen, het blijft een gevoelige plek. Even er tegen aan leunen en de deuk is weer terug, dat je het even weet :)

tyco (0), 14 jaar geleden

Beste mensen ik wil niet onhebbelijk wezen, maar mijn vraag is hoe demonteer ik dat scherm.
Op welke punten en waar zit dat scherm vast.
Kan ik de koplamp laten zitten? moet ik nog ergens anders rekening mee houden
dat is mijn vraag!.
Ik heb daar nog geen antwoord op gehad.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

onder de motorkap rand boutjes los
koplamp eruit en bumper eraf
daaronder zitten ook boutjes
dacht portier eruit en achter de rand ook boutjes los
binnen in het scherm bij de deur zitten er dacht 2
onder op de kokerbalk zitten er 2
en losse delen meest met torx en dan verschillende maten
dan scherm los snijden
zit tegen roesten vast met kit

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Koplamp moet eruit (3 boutjes denk ik) 1 boven die zie je zo wel zitten, een rechts achter de lamp (onder)
Andere weet ik zo even niet meer (volgens mij achter de grille)

Grill de/mont : is vrij simpel (even bekijken)
Alleen de grill bevestiging op spatbord (klemmetjes) gaan soms wat moeilijk los.
De grill hoeken moet je naar voren trekken.
Niet te hard trekken aan die grill.(soms met fohn wat verwarmen)
Die klemmetjes haal ik altijd nieuw (kosten niet veel en gaan vaak toch stuk bij demontage)

Spatbord
Boutjes bovenrand onder motorkap los maken.
Deur er niet uit halen.(die boutjes zitten achter het plastic scherm wat je al los hebt gehaald)
Er zitten ook nog 1 of 2 boutjes aan de bumpervast (ook achter dat scherm)
En een boutje (voor) zie je wel als de koplamp/grill eruit zijn.

Bumper hoeft er niet beslist af.(maar eraf dan wel wat meer sleutel ruimte)
Die kit waar jerry het over heeft kan wel goed vast zitten
(eerst even met fohn verwarmen, dan snijden)

Oiram

tyco (0), 14 jaar geleden

Sorry dat ik de vraag twee keer gesteld heb ik wist niet dat het verwarring kon brengen.
de volgende keer zal ik daar zeker rekening mee houden.
Al de gene die mij advies hebben gegeven wil bij deze hartelijk bedanken.
Ik hoop dat ik in de toekomst toch vragen mag blijven stellen.
Mvg Jaap.

Peugeowske206 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen
ik heb zelf ook een deuk in het spatbord van mijn 206SW zilver metallic rechtsvoor. Ik wil graag het spatbord demonteren en dan dmv kokend water proberen de deuk terug te duwen vanaf de binnenkant.

Ik ben zelf een autoleek, dus ik zoek iemand die voor me het spatbord zou kunnen demonteren (en evt ook de deuk wegwerken). Een andere oplossing zou een nieuw spatbord monteren zijn.
Ben zelf van Zwolle.

Gr.

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Waarom probeer je eerst niet wat Cars en Motors heeft geschreven.Als het een mooie ronde deuk is lukt het vaak met een ontstopper.Daarna kan je altijd het spatbord eraf halen.
Ferry

Peugeowske206 (0), 5 jaar geleden

https://www.mupload.nl/img/mkvcxd.jpg Hier is een foto van de deuk. Zit net naast de koplamp.
Als ik met een wc ontstopper dat wil doen is het dus trekken vanaf de buitenkant, maar heeft dat wel nut op dit metallic spatbord.

Ik wil graag niet het risico lopen dat er nog meer stuk gaat, want de auto heeft al zo zijn probleempjes waarvoor hij volgende week naar de garage moet.
Stel je voor dat o.a. kokend water op de koplamp terechtkomt? Kan dat dan geen kwaad?

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Waarom niet .Of zitten er nu al vouwen of scheurtjes in.Dus het spatbord schoon maken en de ontstopper vochtig en op de deuk zetten en trekken maar.Je kan ook een zetje kopen ,daar zit lijm in en en draaiend gedeelte.Je draait de deuk daarmee naar boven.Die setjes zijn goedkoop.En koken water moet je niet gebruiken ,dat is bij spatborden en bummers van kunststof.Overigens als er nog meer aan de auto gedaan moet worden,is het dan niet verstandig af te wegen of het dat nog wel waard is.
Ferry

Peugeowske206 (0), 5 jaar geleden

Het is echt een soort van kuil.
De auto gaat binnenkort naar de garage. Mits de problemen (vermoedelijk is de oorzaak een of meerdere motorsteun(en) die teveel speling heeft/hebben) kunnen worden opgelost wil ik erna graag de deuk er ook uithalen.

Wat is het beste dan om te doen? een wc ontstopper of zo`n https://www.allekabels.nl/na/1686/107313..., neem aan dat dat het ``zetje `` is die je bedoelt? Wel opmerkelijk dat je zegt dat je dus gelijk de ontstopper op de auto moet zetten, zonder de kuil eerst met kokend water te overgieten?

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.