Kia Sorento: Auto trekt langzaam op

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Ik heb een Sorento (diesel) van 2006; Al meer dan een jaar heeft de auto het probleem dat ie heel langzaam optrekt. Zo langzaam zelfs dat je een kruising haast niet durft over te steken als er andere auto's in de buurt zijn.
Eenmaal opgetrokken en vaart gemaakt rijdt de auto zonder probleem. Mijn vrouw wil niet eens meer in de auto rijden.

Ben meerdere malen naar de lokale KIA garage geweest (Curacao) en heb het probleem diverse keren aangekaart.
Fuel filter vervangen;Air filter vervangen; injectors gecheckt;
Men kan het probleem niet vinden en wimpelt het af met "het is een diesel, die trekken nu eenmaal langzaam op", of "de diesel hier op Curacao is erg vies, je moet injector cleaner in de brandstof doen".

Inmiddels heb ik de fuelfilter weer laten vervangen, en lijkt het ietsjes beter te gaan, maar nog niet zoals het zou moeten zijn.
Zijn er nog andere zaken die eventueel bekeken zouden kunnen worden?

mjulian

Geplaatst door mjulian (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sorento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Met de juiste apparatuur (dealer-uitleesapparaat of een Carman scanner) gaan rijden en een aantal zaken bekijken.
Gewenste en werkelijke hoeveelheid lucht (airflow), gewenste en werkelijke hoeveelheid turbodruk (boost), gewenste en werkelijke hoeveelheid brandstof en gewenste en werkelijke hoeveelheid brandstofdruk in de rail. Ergens zal er wel iets afwijken.

mjulian (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor het snelle antwoord; Ik ga het voorstellen;

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.