Kia Sportage: Lawaai rechts achter

Bouwjaar: 2007, Brandstof: LPG

Onze Sportage van 2007 maakt lawaai rechtsachter. Het is niet de velg en/of band want ik heb rechts en links de velgen incl. winterbanden gewisseld en het lawaai blijft. Als ik in zo rond de 85 km rijdt is het op zijn ergst. Auto heeft rond de 120.000 km gelopen.
Ik weet ook redelijk zeker dat het rechts is want als ik een linkse bocht maakt is het lawaai veel erger. Als ik daarintegen een rechtse bocht maak is het lawaai bijna weg. Zou dit nu al wiellagers kunnen zijn ?

kiasorento

Geplaatst door kiasorento (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Zeer waarschijnlijk een wiellager. niet te lang mee doorrijden.

kiasorento (0), 14 jaar geleden

Vandaag bij de garage geweest en zij constateren idd de achterwiellagers rechts maar ook links is niet goed meer. Wel snel met 122.000 km en natuurlijk is dit nog nooit eerder voorgekomen.

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Ik heb een auto gehad, waarbij steeds rond de 50000 km de voorwiellagers herrie gingen maken. Als de ene kant vervangen was,kon je erop aan de de andere kant eraan zat te komen. Het maakte ook niet uit of ik ze zelf verving of de garage liet doen, 50000 km later was ik weer aan de beurt. Kwam ook vrijwel nooit voor volgens de garage. Rond km-stand 100.000 ging ook nog een achterwiellager kapot.
Konclusie: per merk en type is vaak niet aan te geven, hoelang iets meegaat. Ook de factor geluk ( of pech ) speelt een grote rol.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.