Renault Megane: Slaat niet meer aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600i

Auto geparkeerd en een half uur later deed ie het niet meer.
Start wel, maar slaat niet aan. Alarm signalering in dashboard
knippert snel.

Eerder op de dag per ongeluk op de portierblokkering schakelaar
gedrukt, toen deed linkerachterdeur wat raar. Maar misschien
heeft dit er niet mee te maken.

Achterportier bleef op slot. Gerepareerd ( dwz portier kan weer open),
maar heeft niets uitgehaald. Rechtsachterportier en linksvoorportier
kunnen niet met de afstandsbediening worden gesloten, maar dit was
voor het probleem ook al.

Auto sloeg een halve seconde aan, maar zette niet door.

Dus resume, alarm werkt, maar als je auto op kontakt zet,
gaat het controlelampje sneller knipperen, ook tijdens het starten.

watson11931

Geplaatst door watson11931 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

35 Reacties

Rnijhuis (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk is het je zg BDP sensor (Bovenste Dode Punt Sensor). Dit heb ik ook ooit gehad en dankzij deze site wist ik heel snel wat het kom zijn. Zo'n sensor erop zetten kost je plm €120.00 maar als je het zelf kan ben je voor minder dan € 50.00 weer onderweg. Ik ben absoluut geen autofreak maar dit euvel zou ik zeker op BDP laten nakijken.

Succes en ik hoop dat je snel weer mobiel bent,

De deuren zouden met ijsvorming in de portier te maken kunnen hebben al moet ik je eerlijk zeggen ????????????

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Ok. Dank voor je suggestie. Maar is het dan wel normaal dat het alarm indicator in het dashboard sneller gaat knipperen? Dit is toch een indicatie dat ie nog op de blokkering staat?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt wel een startblokkering probleem. Probeer je reservesleutel eens.

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Dacht ik ook, maar blijft hetzelfde probleem.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, dan zit het probleem waarschijnlijk in de leesring.
Truuk, geen garantie op succes. Verwarm de omgeving van het kontaktslot met bijvoorbeeld een warme kruik en probeer dan te starten.

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Maar even terugkomend op de BDP senor, als die defect hoort het indicatorlampje wel uit te gaan?

Rnijhuis (0), 14 jaar geleden

Klink waarschijnlijk heel stom en vraag me ook aub de achterliggende logica niet. Bij mijn defecte BDP begon dat lampje ook snel te knipperen. Ik weet natuurlijk niet of de BDP ook daadwerkelijk defect is ik ben geen auto-chirurg.
Succes

fitz (0), 14 jaar geleden

Zit op deze auto uberhaupt een leesring?
Domme vraag, maar doe je de auto wel van het slot met de afstandsbediening? Anders gaat starten nooit lukken...
De ontvanger kan ook defect zijn...
Of wellicht een storing van de startblokkering... misschien kan de dealer die resetten en opnieuw inleren..

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Portieren gaan wel van het slot af met de afstandsbediening. Ga morgen eerst maar even een BDP sensor regelen.

fitz (0), 14 jaar geleden

"Auto sloeg een halve seconde aan, maar zette niet door. "

Klinkt toch echt als een startonderbrekerprobleem... bdp storingen hebben andere kenmerken in het algemeen...
Maar misschien heb ik het fout..
Succes iig

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Ik durf de gok wel te wagen voor die paar tientjes. Sleutels inleren en al het andere aan de startblokkering zal toch meer kosten.

fitz (0), 14 jaar geleden

Baat het niet, dan schaadt het niet... kost bij de automaterialenzaak niet veel...
2 boutjes los, nieuwe erop, boutjes weer vast, stekkertje aansluiten en proberen maar...

watson11931 (0), 14 jaar geleden

zo is dat. laat het jullie nog wel even weten.

jertam (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Ik heb een klant met het zelfde probleem. Ook de BDP sensor vervangen. Is inderdaad een appeltje eitje klusje.
Om zeker te weten of deze stuk is kun je gewon gaan starten. Als de toerenteller op 0 blijft liggen is de BDP sensor echt defect.

Bij mijn klant was het een draad breuk in de stroom toevoer van de computer. Dan wel starten dan niet starten. Ook bleef het lampje knipperen na door starten.

Een lees-ring heeft deze auto niet. De startonderbreker schakelt uit via de cpv. en blijft dan +/- 45 sec. uit geschakeld. Word de motor dan niet gestart dan gaat de startonderbreker er weer op staan.


Succes

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Super. Ik laat het straks ff weten.

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Had de BDP sensor even verwijderd en schoongemaakt geen resultaat. Heb een nieuwe besteld, komt morgen binnen. Toerenteller doet inderdaad niks.

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

heb je een fm of ir sleutel.
bij een fm sleutel heb je een leesring om het contactslot zitten,
wat ik de laatste tijd heb meegemaakt met deze kou is dat de instelling van de uch spontaan is veranderd van bak type 2 naar schakeleenheid 1(dit heeft te maken met de startblokkering)als de insteling wordt geweizigd met de computer doet ie het weer

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Heb een sleutel met infrarood

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

dan kun je hem proberen te starten mbv een 4 cijferige noodcode op te vragen bij de dealer

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Als dat het is, is het dan ook klaar of moet er dan meer gebeuren?

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

als je hem dan kunt starten kun je ze ook inleren maar ik denk dat er meer aan de hand is omdat de centrale vergrendeling wel werkt met de sleutel

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Hoop het niet, maar morgen de BDP sensor monteren en hopen op wat goeds

watson11931 (0), 14 jaar geleden

BDP sensor gemonteerd, loopt 1 seconde en dan uit. Helaas, dus wel de startblokkering(?).

fitz (0), 14 jaar geleden

Met een knipperend lampje van de startblokkering?.. Dan lijkt het me echt een probleem van de startblokkering...
Of blijft ie gewoon niet stationair lopen? Dan moet ie met een beetje gasgeven wel aan blijven als het aan de stappenmotor ligt....
Of misschien het slangetje van de mapsensor...

watson11931 (0), 14 jaar geleden

De auto loopt 1 seconde. Nu heb ik ook gelezen dat de ontvanger defect kan raken door vocht via de antenne. Sommige halen de module eruit en laten hem drogen op de kachel of bewerken met wd 40. Kan ik voordat ik naar de dealer moet nog wel even proberen. Zou kunnen, al dat smeltende sneeuw op het dak. U hoort nog.

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

als daar water op staat werkt de afstandsbediening vaak ook niet

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Ok, das minder. Wat waait daar? O, dat is mijn hoop.

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Vandaag bij de dealer geweest om de code op te vragen. Maar helaas, het is een FM zender, dus moeten ze de auto er ook bij hebben. Het zij zo.

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=abc]heb je een fm of ir sleutel.
bij een fm sleutel heb je een leesring om het contactslot zitten,
wat ik de laatste tijd heb meegemaakt met deze kou is dat de instelling van de uch spontaan is veranderd van bak type 2 naar schakeleenheid 1(dit heeft te maken met de startblokkering)als de insteling wordt geweizigd met de computer doet ie het weer[/quote]
vraag de dealer hier eens naar te kijken dan

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Zal ik ook even doorgeven. Bedankt.

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Even een update. De renault dealer had mijn auto " vergeten ", dus dat wordt maandag. Ik ga ervan uit dat ie dan weer goed is, mocht het anders wezen, meld ik het wel. In ieder geval, iedereen bedankt voor jullie hulp en suggesties.

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

en

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Scenic weer klaar. Inprogrammeren van blokkering 40 eurtootjes.

fitz (0), 14 jaar geleden

Kijk eens aan...
Mooi opgelost uiteindelijk en niet heel duur

watson11931 (0), 14 jaar geleden

Nee, valt mij heel erg mee. Maar het valt wel op dat heel veel Renaults hier last van hebben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.