Kia Ceed: Stinkende crdi

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6crdi 115pk

Heb sinds (particulier aangeschaft) medio december 2009 de gefacelifte cee'd sw op de oprit staan. (1.6crdi 115pk)
Na het afhalen van de wagen, deze volgetankt met Total, was het meest nabije station en de tank was zo goed als leeg. Wat me direct opviel de volgende dagen was het walmen en stinken na het starten. De garage (wagen slaapt binnen) stonk en je zag de rook tijdens het achteruitrijden door het schijnen van de lichten.
Volgende keer Shell getankt en k moet zeggen het is beter. Maar telkens als je koud start braakt de uitlaat zo'n 5 tal seconden een rook uit die echt stinkt. Toch vind ik dat ook met een warme motor je deze ook 'ruikt'.
Voordien met mijn Hdi heb ik nooit warm, koud, binnen of buiten een mazoutgeur geroken.
Ook het verbruik valt me wat tegen met moeite geraak ik net onder de 6l/100km, terwijl ik met mijn rijstijl voorheen altijd op de fabrieksopgave zit. Met de Hdi zat ik 0,1l onder de fabrieksopgave over 100.000km. Nu meer dan 1 liter erboven. Houdt het walmen verband met het hoge verbruik of zal het verbruik nog moeten zakken wanneer de motor ingereden is ?
Ben sowieso van plan om binnenkort eens langs te gaan bij de dealer, maar graag had ik jullie advies eens gehoord.

chivas

Geplaatst door chivas (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Ceed? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

chivas (0), 14 jaar geleden

Deze week ga ik langs bij de dealer.
Die vond een verbruik van 6liter/100km (1 op 16) normaal. Ik vind het aan de hoge kant. Temeer daar ik met echt moeite te doen niet onder de 5 liter raak.
Benieuwd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Ceed of stel zelf een nieuwe vraag.