Fiat Punto: ABS lampje

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 MPI - 75 ELX

Van deze Punto brand constant het ABS lampje. Het relais in het abs regelkastje schakeld zodra er spanning op gezet wordt.
Wie kan mij opweg helpen met het verhelpen van deze storing? (ABS zelf doet nu niks)

qengelberts

Geplaatst door qengelberts (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

ABS uit laten lezen bij de dealer. Weet je in ieder geval de opgeslagen foutcode en in welke hoek je moet zoeken.

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb gevraagd bij de garage om hem uit te lezen echter krijg ik terug te horen dat deze nog niet zijn uit te lezen maar werken via een overbruggingsdraad waarbij het ledje moet gaan knipperen. Maar beide situaties lukken niet. Ik heb daarbij gecontrolleerd of het schakelkastje spanning krijgt en deze krijgt spanning (relais is te horen).
Lampje gaat dus helemaal niet uit waarneer het contact op "ON" gezet wordt.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Garage of Fiat-dealer? Volgens mijn gegevens zijn deze vanaf 1993 uit te lezen.

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Universeel garage welke eerder al eens de ecu heeft uitgelezen. Tevens meldt zijn PC programma ook dat ie doormiddel van overbrugging moet kunnen worden uitgelezen echter daarin ook geen reactie. Bij het aansluiten van diagnose apparaat duurt het ook enorme tijd en komt ie met de melding dat we opnieuw het contact aan moeten zetten en dat de communicatie gefaald is.
Kan het zo zijn dat de electronica op de pomp stuk is?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke diagnose-stekker hebben ze gebruikt? Elk systeem bij Fiat (motor, abs, airbag) heeft zijn eigen diagnosestekker.
Bij een ABS-2SI zit deze bij de linker veerpoot en bij een ABS-5.3 zit deze vlak bij het hydraulische blok.

Dealer moet deze gewoon kunnen uitlezen. Kan de electronica op de pomp stuk zijn en daardoor niet communiceren? Ja, alles kan, maar is wat duur om te gokken.

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is een stekkertje links op de veerpoot (ecu stekker zit rechts bij de veerpoot) Ik ben inmiddels wat gaan neuzen bij de pomp en heb ook een andere pomp (incl. electronica) ook gevonden deze wordt nu toegestuurd kosten waren incl verzend rond de 50 euro dus valt opzich wel mee. Ik vraag mij alleen af waar de computer zelf zich bevind? Of is dat alleen de electronica op de pomp?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

ABS regelmodule zit in hydraulische modulator..

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok en wat zijn de meest voorkomende storingen bij de punto op gebied van de ABS?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je maakt vaak de gekste en raarste storingen mee die totaal verschillend kunnen zijn, wat nu de specifieke kwaal bij jou type is weet ik ook niet.

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok. nou ik wacht de abs unit even af en kijk dan of het systeem weer normaal reargeert en of uit te lezen is.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hou ons even op de hoogte..

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Weer even verder gegaan:
ABS unit vervangen... dit heeft tot heden niet mogen baten...
Nu eerst morgen acherremvoeringen / cylinders vervangen en opnieuw ontluchten.
Daarna weer eens kijken en opnieuw laten uitlezen (indien dit keer mogelijk)

teczwolle (0) PRO, 14 jaar geleden

toch maar even bij een dealer laten uitlezen met de examiner

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat is wat ik na het vervangen van de voeringen/cylinders ook ga doen... alleen hopen dat ie dan wel uit te lezen is... vorige keer was het niet te doen. (was geen communicatie mogelijk).

qengelberts (0) PRO, 14 jaar geleden

Bij het vervangen van de voeringen/cylinders achter ook even de sensors geinspecteerd en gemeten en daar is er een defect van (pass.zeide achter) maar wat is het artikelnummer hiervan?

qengelberts (0) PRO, 10 jaar geleden

Sensor vervangen (Rechts Achter), opgelost hiermee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.