Saab 9-3: auto houd in en stottert op benzine en slaat nu af bij overgang

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 i

De problemen ontstonden 4 weken geleden. Auto hield in (minder vermogen?) en stotterde/schokte af en toe.
Op LPG totaal geen problemen. We lieten de auto stationair lopen totdat hij op LPG overging.
Bij de garage geweest (bij uitlezen geen storing) en zij hebben eerst de bougies ?? en het brandstoffilter vervangen. Probleem niet verholpen. Zij wilden als volgende stap de injectoren gaan testen maar ik moest op vakantie. Nu 1 week na vakantie slaat de motor af op moment van overgang benzine naar LPG.
Heeft iemand een idee voordat ik de garage verder laat gaan met hun "lijstje" (volgende stappen) ??
Ik lees op het forum dat het mogelijk het volgende kan zijn: BDP-sensor, EGR klep, d(s)i cassette, lek-test, compressie-test, op 3 cilinders lopen ????

Wat kan het zijn en wat kan het (bijna) zeker niet zijn ??? (andere suggesties ??)
gr, cas

caspersimone

Geplaatst door caspersimone (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

asfaltrocker (0), 14 jaar geleden

hoi ...ik heb een tip gegeven bij egr storing
bij de tip effe kijken
ik hoopd dat je bij mijn uitleg iets aan hebt maar ik kan je zeggen dat 80% van deze storing voorkomen uit codens en brandstof vervuiling
toerental schommelt. bijna afslaan. slecht starten.schokken.en vage storing
egr vervangen is een prijsich iets
deze kit die ik beschrijf kan je zelf doen
deze kit heb ik echt zelf getest die van jb.
daar sta ik 200% achter.
het cleanen kan van direct tot 2 dagen duren voor je het merkt
dat ligt eraan hoe vuil dat je egr en injectors zijn
de brandstoffen van tegen woordig zijn niet groen.
octaan 95 terwijl sommige met name saab liever 98 hebben.
maar er is bij bp ultimate.die is stuk duurder .en weet je waarom .
omdat daar al brandstof reiniger en octaanbuster in zit.
een fles brandstof reiniger doe je eens in de 1500 a 2000 bij dus niet elke tankbeurd
laat maar weten of het lukt...
oja als je die van jb pakt.moet je hebben IC/15Ps of de IC/15sP die zijn zowel benzine als voor diesel dit is alleen de brandstof reiniger,
en dit is de kit bestaande uit brandstof/injector system cleaner,emisioncleaner, air intake
1 is ombij je brandstof te doen 2 is bij je olie..3 is lucht intake.....
ik hoor het wel of je het doet...ik zeg je ......het helpt het verhaal van mijn broer staat ook uit gelegd egr vervangen kost ongeveer 900 euro voor saab 9-3 tid maar bij deze kit moest hij bij dealer 250 euro betalen de kit heb je voor onder de 100.de prijzen bij de dealer is arbeidsloon
op www.autodelta.nl kan je de producten zien...staat geen prijs bij omdat bij de een andere prijs hanteerd dan de ander dus geen prijs bij
succes

asfaltrocker (0), 14 jaar geleden

ik zag je al denken van ja maar mijn auto loopt op lpg
ja dat kan .
het probleem kan ook bij jou voor doen.
omdat de meeste lpg auto's eerst starten op benzine. en dan zelf overschakelen op lpg
ps de artikel C/15Ps of de IC/15sP staat er niet bij wel de C/15P dit is voor de partikulier
de andere C/15sp is voor de prof is agreshiever dan 15p die heeft ook meer tijd nodig om in te werken dan de C/15sp.
dat is het enige verschil.

leo saab (0) PRO, 14 jaar geleden

Cas,Niet goed lopen op benz en wel op gas kan alleen maar een brandstof probleem zijn je hoeft niet te denken aan bdp sensor di, egr of lucht lekkage,injector lijkt mij de boosdoener ,je kan in T8 uitlezen welke cilinder de meeste overslag heeft ,in de meeste gevallen kan je injectoren reinigen met brandstof reiniger wat de gewoon in de tank kan doen,voor het gas probleem kan je beter naar de gas inbouw gaan groet Leo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.