Peugeot 307: Koplamp 307

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo,

Bij mijn rechter koplamp was het stekkertje van het dimlicht kapot gerot.
Nu dacht ik slim te zijn en dit stekkertje te vervangen door een kabelschoentje..... Fout dus.

De isolatie is om het kabelschoentje weggesmolten. Hierbij is de koplamp zo heet geworden dat het plastic is aangetast.

Bij de garage heb ik een nieuw stekkertje laten plaatsen en bij het afstellen van de lamp bleek deze dus geen "streep" te maken waardoor dit onmogelijk werd.

Er moet dus en andere Unit in.

Nu heb ik op Marktplaats een gezien uit 2004. Kan ik ergens zien dat deze lamp de juiste is? en wat is ongeveer de richtprijs van een 2e handsje?

Alvast bedankt voor de hulp.

Oja.. Ik ben wel een beetje handig, dus ik wil het graag zelf proberen. Zijn er nog dingen waar ik om moet denken / op moet letten?



Groeten Edward

hover

Geplaatst door hover (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Edward,

Zijn het gewoon originele lampen die erin zitten ? Ik bedoel dan de lampjes zelf en niet de unit.

Als ze zo warm worden moet een oorzaak hebben, kan een slecht contact zijn waardoor de stekker weggesmolten is, maar waarom word het plastic in de lamp aangetast ? Zitten er lampen in met een hoger aantal Watt ?

Gr Stefan

hover (0), 14 jaar geleden

Het waren die goedkope dingen van de action... liggen nu in de container.

Maar omdat ik regelmatig lampen moet vervangen, had ik hiervoor gekozen. dit schijnt een peugeot kwaal te zijn, iedereen met een 307 hoor je daarover klagen.

De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de accu. Deze laad tot 14V en de lampen zijn maar 12V.....

Waarschijnlijk is de unit zo heet geworden dat er verkleuring is ontstaan (glas is iets donkerder dan aan de andere kant)

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Er zijn 2 merken koplampen voor deze 307: Valeo (eclair) en Automotiv Light.
Beide merken zijn er ook nog mét mistlamp, dus wel even kijken naar merk en uitvoering voordat je op de gok een koplamp via MP koopt!
Voor wat betreft het vaak doorbranden van de lampen: hier zijn speciale weerstandskabeltjes voor te koop (plug en play) o.a. bij de dealer.

hover (0), 10 jaar geleden

De garage heeft er nieuwe in gezet... Neem aan dat dit orginele zijn.

Ik heb iig weer goed zicht ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum