Opel Astra: Parrot CK3000 tijdens bellen snelheidsmeter uitval

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V ecotec

ik heb mijn parrot CK3000 uit mijn oude auto gehaald (VW POLO 1995 6N) en in mijn OPEL Astra Type G 1998 geplaatst. nu is het probleem als ik rij, en ik word gebeld, dan slaat mijn snelheidsmeter naar nul.
wat kan het probleem zijn, en hoe los ik dit op?
in mijn polo had ik er geen last van.
ik heb een vermoeden dat het iets met een oude navigatie te maken heeft. maar ik heb verschillende dingen gelezen, en kan het probleem niet vinden.

wie helpt mij??

Linzio

Geplaatst door Linzio (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

De aansluiting van deze Parrot: met stekkers of losse draden aangesloten?

Linzio (0), 14 jaar geleden

met stekkers

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Oke. Het lijkt op een massaprobleem. Gaat er ook nog een storingslamp branden tijdens het bellen?

Linzio (0), 14 jaar geleden

eerst niet, maar als ik een tijdje aan het bellen ben wel..
dan gaat er een oranje lampje branden geloof ik, van de motorstoring.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk, dat kan kloppen.
De oorzaak zit dan zeer vermoedelijk in de aansluitstekker van de radio. In deze stekker zit ook een draad die gebruikt wordt als signaaldraad voor navigatiesystemen.
Als je nu dus de Parrot tussen deze originele radiostekker en de radio zelf hebt geplugd, dan zal vermoedelijk de mute-draad v/d Parrot tijdens bellen dit snelheidssignaal aan massa leggen waardoor de meter uitvalt. Als gevolg daarvan gaat de storingslamp ook branden.
Je zult het dus daar moeten zoeken.


Het aansluitschema cq. penbezetting van de radiostekker kun je op deze site vinden onder de knop: zelf doen.

http://members.home.nl/opeltje/

Linzio (0), 14 jaar geleden

okee, dank u wel, maar wat moet ik nu precies doen? een draad loskoppelen? van de massa ofzo?

Linzio (0), 14 jaar geleden

ik heb et gevonden :D!!
bedankt..!!
ik heb het kabeltje doorgeknipt, die tegenover de snelheidsmeter zit, naar de radio toe.

Linzio (0), 14 jaar geleden

kabeltje tegenover de snelheidsmeter naar de radio toe, doorknippen.
zie schema:

Het aansluitschema cq. penbezetting van de radiostekker kun je op deze site vinden onder de knop: zelf doen.

http://members.home.nl/opeltje/

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Opgelost dus. Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.