Fiat Palio: slechte koude start

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo, ik heb een probleem bij de koude start van mijn Palio.
De motor slaat pas aan na een paar keer starten , en slaat dan meteen af
na een beetje gas bij geven blijft hij dan wel onregelmatig staionair lopen.
binnen een minuut is alles weg en loopt hij perfect, ook na een paar uur stilstaan is er niks aan de hand
alleen na een nacht stilstaan heb ik dit.

Waar kan ik naar kijken? en wat zou het niet kunnen zijn?
Lamda sonde?
koelvloeistoftemp. sensor --> deze is goed.
?temperatuursensor
bougies + kabels
gasklephuis?
injector verontreinigd?

Nilis99

Geplaatst door Nilis99 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Palio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambda sonde? Nee, die werkt niet tijdens en vlak na het starten met een koude motor.
Koelvloeistof temperatuur sensor (voor de motor): dat is waarschijnlijk. Ik denk dat deze koud te warm aan geeft. Dat is overigens een andere dan die van het dashboard. Lucht temperatuur sensor: zou kunnen maar is minder waarschijnlijk.
Kan ook nog brandstofdruk te laag zijn. Maar dan zou de motor volgas ook iets moeten inhouden.

thei11316 (0), 14 jaar geleden

Even opletten,de Palio kan zowel een gecombineerde tempsensor hebben voor de dashbord aanwijzing en de computer aansturingin in één element,als ook 2 losse elementen.....maar is duiuidelijk te zien,ze zitten boven op het thermostaathuis.

Nilis99 (0), 14 jaar geleden

Bedank voor de snelle reacties. Er zitten inderdaad twee sensoren op het thermostaathuis een blauwe met meerdere contacten en een rode met een enkel contact, de rode lijkt slecht contact te maken. heb deze schoongemaakt en vastgezet moet alleen even wachten tot de motor is afgekoeld om te testen.
neem aan dat de weerstand hoger wordt als de sensor warmer wordt?, weet iemand wat voor weerstand ik moet meten?

Update: Bovenstaande was het probleem motor start nu goed !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Palio of stel zelf een nieuwe vraag.