Opel Vectra: accu loopt leeg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

auto startte steeds goed. moest wel extra gloeien maar alla. eergisteren weggezet en na ca 3 uur even een slag rond en weg waren de lampjes enz. compleet dood dus.
nacht onder de lader gezet . gemeten met multimeter over de twee polen ca 13,4 volt. polen aangesloten ca 12,5 volt. startte perfect. toen ca 14,4 volt gemeten wat volgens mij betekend dat de dynamo oplaad. de hele dag op kortye tussenpozen gstart . vanavond weggezet en na ca 3 uur weer geen stroom om te starten. overstarten ging goed. ca 5 minuten gereden en toen uitgezet. weer gestart met de sleutel en had stroom genoeg om mdit te doen..
Alvorens een nieuwe accu te kopen graag jullie mening??

toon54

Geplaatst door toon54 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

zou een meten of er een lekstroom is want dat lijkt er wel op.

En schakel alle verbruikers uit als je de auto af zet.

Gr Jack

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

even accu opladen en niet aankoppelen dagje laten staan dan aankoppelen en kijken of ie dan wel spanning vasthoud,zo niet accu dood

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

ts zegt dat de auto met tussen pozen wel start en na drie uur niet meer. Als de accu dood is start deze helemaal niets meer.

Gr Jack

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat klopt dan toch ook,als de accu slecht is en na 3 uur geen spanning meer heeft is hij toch kapot dan doet hij toch niks meer,als hij de accu oplaad paar uur loslaat dan aansluit en niks doet weet je toch genoeg. een accu die na 3 uur leegtrekt met lekstroom heb ik nog nooit gezien oftewel heel de wagen is afgebrand of staat te smeulen

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Hoeft niet. Heb in mijn eigen auto een een relais gehad wat voor neon gebruikt was en niet meer gebruikt werd, maar als dat per ongeluk ingeschakeld werd dan liep ook binnen een paar uurtjes de accu leeg.

Even de min klem los en daar de multimeter op ampere stand tussen hangen (let op start de motor niet en schakel ook niet te veel in).

Dan mag het verbruik niet meer zijn dan 0,03 amp.

Gr Jack

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Doe het even anders,

Als de auto niet meer start, dus volledig niks meer doet, meet dan eens de spanning van de accu, als deze maar 5 Volt bv aangeeft of niks meer, gooi de accu dan bij de buurman over de schutting :) en koop een nieuwe..

Meet je wel nog gewoon om en nabij de 12V op de accu, controleer dan de accupolen eens, maar de schoon en zet ze goed vast, net zoals de massa kabel van accu naar chassis / motor / bak..

Gr Stefan

frans287 (0), 14 jaar geleden

Hey toon die probleem heb ik ook gehad bleek dus dat mijn Gloeitijd relais kapot bleek te zijn.

toon54 (0), 14 jaar geleden

vanmorgen totaal leeg gemeten over de polen en gaf ca 5 volt aan. polen losgekoppeld en liep lanzaam op naar ca 7 tot 8 volt.
het idee van de gloeitijdrelais zou best wel eens kunnen omdat warm de auto start en als hij koud is niet meer ( lege accu )
kan iemand mij vertellen welk relais dit is ( nummer ?)en waar hij zit

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

maak het nou eens niet zo ingewikkeld laad die accu op en laat hem een dag staan en kijk of ie spanning blijft behouden niet aangesloten op je auto

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Of dat even testen wat Robby aangeeft, of hang de multiemeter of een ampere tang tussen de + pool en meet eens op lekspanning..

toon54 (0), 14 jaar geleden

accu eruit gehaald en onder stroom gezet. zie wel morgen wat of hoe. verder een andere accu erin gezet welk ik heb geleend op een sloop. Multimeter ook geleend wil toch eens meten. heb de minpool losgemaakt en daar meter tussen gehangen, rode pen op min pool en zwarte pen op de massakabel. Knop op a=200 m kontakt uit. geen uitslag. toen op 10 A en rode pen ook 10A dc. uitslag ca 12 voor de punt met kontakt uit. doe ik dit nu goed of ontgaat mij wat.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je moet hem op 10A zetten, ook de pen in het juiste gat steken..

Dus als ik het goed begrijp lees je nu 0,12 Ampere af in rust toestand, dus deur dicht, binnenverlichting uit etc.. ?

kleijn (0), 14 jaar geleden

als ik het allemaal zo lees koop maar een nieuwe accu zal het probleem wel over zijn
mvg willem2

toon54 (0), 14 jaar geleden

Stefan samen met de buurman gekeken en het volgende . Inderdaad met kontakt uit en deuren dicht een lekstroom van ca 12 ampere ( gemeten met 10 A en pen in het dc 10 gat)
hierop de twee 30 amp zekering verwijderd geen result ook het gloeirelais alsmede 2 kleinere relais welke allemaal bij elkaar zitten verwijderd. geen result. massadraad en zekering verwijderd van versterker geen result. Ga morgen alle zekeringen een voor een af om te kijken of dit enig result heeft. mijn vraag is dan of evt de gloeispiralen nog werken zonder relais of kunnen deze dan niet gloeien?? graag jullie ngewaardeerd antwoord dynamo laadt bij met ca 13,8 tot 14 volt. Kan deze nog evt de oorzaak zijn denk ik aan een diode????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.