Opel Astra: foutcode P0400

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 22DTR

foutcode P0400 en het toerental gaat niet boven de 3000 toeren

nautilus230

Geplaatst door nautilus230 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

P0400 niet altijd EGR (bij Opel D)
Uitlaat open?, LMM goed?, Slangen/vacuum goed?
Oiram

nautilus230 (0) PRO, 14 jaar geleden

de auto draait soms perfect en wanneer je er mee rijd krijg je geen vermogen meer . De vacuum slangen zijn ok , LMM weet ik nog niet . Vanavond de auto buiten gereden , alles perfect, na 100 meter niets meer , met moeite terug naar binnen kunnen rijden en veel rook?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb wel vaker een uitlaat gezien die dicht gaat zitten en weer open is als je hem even stopzet.
Dus wel even contr.
Sommige modellen hebben van die swirlkleppen in het inlaat spruitstuk waar iets mis mee gaat.
Zit soms de boel ook verstopt. (maar vaak ook een andere foutcode)

Die rook lijkt op weinig lucht.
Totaal geen vermogen meer lijkt mij ook niet de noodloop maar word veroorzaakt door de storing.

Oiram

nautilus230 (0) PRO, 14 jaar geleden

wat kan je doen met die uitlaat? kompleet vernieuwen of reinigen ? en die swirlkleppen , worden die gestuurd door een vacuumpomp en wat is de oplossing hiervoor ?

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Kwam de auto met deze storing binnen of was er aan gewerkt.

nautilus230 (0) PRO, 14 jaar geleden

de eigenaar heeft wel al de vacuumleiding afgekoppeld die naar de klep in de inlaat gaat . die zit er nu terug op zoals het zou moeten zijn .

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

En dan is probleem nog?

nautilus230 (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, heb vandaag grondig naar de egr klep gezien en die doet nogal vreemd , dus zal ik eerst proberen met een nieuwe.Ik laat nog iets weten .

nusret (0) PRO, 14 jaar geleden

begin met het meten van de vacuum bij de wastegate moet 0.7 vacuum zijn dan zo teug meten meestal een eppc klep defect

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk eerst naar de vacuumleidingen en meet evt. lekkages voor je dure dingen gaat vervangen.

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

egr kleppen willen nogal eens haperen...

arjankempeneers (0) PRO, 14 jaar geleden

In Autodata staat bij probleemoplossingen dat men de grijze draad van de EGR (stekker) door moet knippen en af isoleren. Iemand daar ervaring mee?

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

nee niet van gehoord...

Misschien de bekende turkse software?? weet niet of dat ook geld voor y20dth en y22 dtr...

Die hebben geen egr en zo hoef je dus geen defecte egr klep te vervangen...

janh5107 (0) PRO, 14 jaar geleden

probleem zit em waarschijnlijk in de "gasklep" waar het slangetje van af was. dan rijd ie namelijk goed toch?. al krijg je dan wel een dtc b.v p400. als de klep dicht valt gaat ie i.d.d roken en inhouden door luchtgebrek.
J.E

nautilus230 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo , nieuwe EGR klep geplaatst en alles draait terug normaal .
Bedankt om te helpen zoeken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.