Kia Ceed: C'eed SW interieurverwarming

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 CRDI

Hallo,

Sinds november 2009 ben ik in het bezit van een Ceed SW.
Wat mij al enige tijd opvalt is dat, hoe ik de Climaat control ook instel, met of zonder automatische bemoeienis, ik na ongeveer een uurtje rijden koude lucht/ tocht krijg.
Oplossing is om de verwarming hoger te zetten, maar dat houdt, zeker bij lange ritten op een gegeven moment op.

Ik heb al een melding bij de dealer gemaakt, maar hij herkende het probleem niet.
Zijn er meer die dit euvel herkennen en is er een oplossing voor te verzinnen?

Bedankt alvast voor jullie reactie.
Groet,
Bart

Bart E

Geplaatst door Bart E (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Ceed? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Is gewoon garantie, dus de dealer moet gewoon gaan zoeken, dan wel hulp bij de importeur vragen.

Bart E (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Ja, dat weet ik, maar ik heb het idee dat ik het probleem niet goed bij de dealer kan uitleggen. Als ik via hier wat info kan ontvangen over wat het eventueel is, of dat mensen dit herkennen kan ik wat gerichter 'klagen'.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heeft de dealer er überhaupt al naar gekeken?
En volgens mij leg je het hier in ieder geval goed uit. Ik snap wat je bedoelt.
Als je precies hetzelfde verteld bij de dealer moet die het ook gewoon snappen wat het probleem is.

Overigens, je hebt fabrieks-garantie. Dat betekent dat je bij elke dealer terecht kunt voor garantie. Misschien eens een ander proberen?

Highway (120) PRO, 14 jaar geleden

Dat kan ook komen, omdat je climaatcontrole hebt. Neem eens een thermometer in de auto en kijk of dat klopt met de ingestelde waarde. Je auto zal snel opwarmen en daarna koude lucht in de auto blazen om naar de ingestelde temp te gaan. Dit voelt dan als de koude lucht tocht. Ik voel dat ook altijd en ervaar het ook niet altijd als prettig.

Bart E (0), 14 jaar geleden

Dat laatste zal ik eens doen. Ik heb namelijk het idee dat het inderdaad niet zozeer kouder in de auto wordt, maar wel die tocht heb.

* actiepunt: thermometer aanschaffen.... *
Wordt vervolgd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Ceed of stel zelf een nieuwe vraag.