Kia 0: kia sorento: rookt stinkt en word niet warm

Bouwjaar: 2005

hallo,
toen ik gistern de straat in kwam rijden en bijna op de pakeerplek stond begon de auto ineens ontzettend te roken en te sissen en in de auto hing er een vieze lucht.
vanochtend werd ook de kachel niet meer warm.
vandaag moet hij naar de garage, maar wie kan mij vertellen te denken wat het is en wat me dat gaat kosten?
alvast bedankt.

moniquevz31

Geplaatst door moniquevz31 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Harald1980 (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer eens of het expansievat (koelvloeistofreservoir) onder de motorkap gescheurd is. Komt regelmatig voor.

the bone collector (0), 14 jaar geleden

Sowieso een probleem met de koeling. Misschien een lek in het koelvloeistofreservoir, of een leiding van de koeling, dat ligt het meest voor de hand. Zal ook niet zoveel kosten. Kan eventueel ook de waterpomp zijn, dan zit je waarschijnlijk wel aan een 300 euro.
In het slechtste geval de koppakking waardoor de motor oververhit is, misschien best een beetje afwachten als hij toch naar de garage gaat.

Laat je eventueel nog weten wat er scheelt als je iets meer weet?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia 0 of stel zelf een nieuwe vraag.