Iveco Daily: iveco daily autoradio

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel

He lieve mensen!

Ik heb een daily be-trekker.
Die ik dagelijks gebruik voor mijn werk als kraan machinist (nee een graaf machine).
Ik vind het een fijne wagen en als je iedere dag van klus naar klus moet, is de cabine wel zo'n beetje je tweede thuis!
Daarom dacht ik na de mooie raamstikkers en faantjes dat het wel is tyd werd voor een leuke geluids instalatie.
Dus ik versterkertje gehaald en een leuke woofer en een mooie alpine radio met afstandbediening.
Dagje aant inbouwen geweest en klaar teste......perfect geluidje!!!
Ik blij als een klein kind heledag aant werk geweest en lekker geknald met die woofer.
Ik parkeer en zet m'n radio uit en natuurlijk haal ik m'n frontje er af.....springen alle storings lampjes aan.
ik in paniek naar de garage want als er een lampje brand moet t gelijk gecheckt worden.
Monteur aant zoeken geweest radio losgerukt.....probleem over.
Nou lekker dan ik vraag waar zit t hem in dan?(bij de radio)
Kreeg ik een preek dat ik die radio er maar uit moest laten dat dat maar beter was met een standaard radio!!
Ik denk nou lekker dan heb ik zeker al die shit voor janlul aan geschaft.......het lijkt mij toch stug dat je niet een andere radio kan inbouwen?
Veel colega's van mij hebben ook allemaal een daily en die hebben dat probleem niet!
Ik denk dat er gewoon iets niet goed zit tussen de iso stekker en de radio.
het vreemde is dat als ik de radio uitzet het daschbord in storing springt en als ik hem weer aanzet de lampjes weer uitgaan.
Wie kan mij helpen!!!

ml daily

Geplaatst door ml daily (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

erik007 (0), 14 jaar geleden

de radio aan sluiten buiten de auto om
dus rechtstreeks op de accu
dan kan het niet meer op elkaar storen

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

Een af-fabriek radio zit aangesloten op een canbus, 2 draadjes van de can los halen en probleem is weg. Het kan wel zijn dat je nog ff naar de dealer moet om de bodycomputer om te programmeren naar een systeem zonder radio.

check

Beste antwoord, geplaatst door mkampstra (0) PRO, 13 jaar geleden

Beetje laat, maar makkelijk voor volgelingen.
Op de standaard DIN aansluiting van de radio zitten 2 paarse draaden, deze losnemen en het probleem is over.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.