Kia Carens: kleppen stellen en vervanging van alle stoterbussen lpg bij 3000

Bouwjaar: 2009, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Wie heeft er ervaring, nu weet ik dat auto rijden niet goedkoop is maar bij de eerste grote beurt moesten de kleppen worden gesteld en alle stoterbussen zijn vervangen.
Is dit normaal bij gas en is dit nu ook bij de 60000 km beurt?

Groet
Bart

Bart56

Geplaatst door Bart56 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Carens? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Harald4118 (0), 14 jaar geleden

Het is bekend dat de Kia met 2.0 CVVT motor niet zo geschikt is voor LPG. De motor heeft geen hydraulische klepstoters meer en blijkt op LPG lichtjes gevoelig voor slijtage aan de klepzittingen.

Op benzine dient de klepspeling slechts na 100.000 km gecontroleerd te worden. Echter na enkele schadegevallen op LPG heeft men de controletermijn teruggebracht naar 30.000 km (op LPG). Zeker als de klepspeling niet goed meer is, is opnieuw instellen vrij arbeidsintensief en dus duur.

Tenzij u de cilinderkop laat aanpassen voor LPG, is de kans groot dat de kleppen elke 30.000 km moeten gesteld worden.

Als ik me niet vergis, is Kia ook gestopt met het actief promoten van LPG omwille van deze problematiek.

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt helemaal wat Harald zegt, de 2.0 motor kan beslist niet tegen LPG. Hij loopt er prima op maar kleppenstellen is erg duur vanwege de vaste bussen. Je moet elke 30000 stellen want na 40000 staan ze echt te strak met extreem snelle slijtage tot gevolg.

Er zijn gevallen dat bij 80000 km de boel uitgesteld is...... En is dit na drie jaar dan mag je dit zelf betalen.... En dan is je LPG voordeel snel weg.

Tip: sloop het gas eruit en rijd lekker op benzine, dan blijft de boel heel en hij loopt er prima op -:))

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Carens of stel zelf een nieuwe vraag.