Kia Picanto: Snelheidsmeter valt soms naar nol

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine

Na 15000km tijdens een regenbui viel de snelheidsmeter en de km teller uit, de snelheids bleef maar op en neer gaan ( dus een slecht kontakt )
Vraag: is dit een bekende klacht zoja wat is de oplossing. Is de aansturing bij een van de wielen (waar). Hoe kan ik de achterzijde van de klok bekijken zonder het dashboard te beschadigen (wat los temaken ).
p.s nadat het droog was bleef het probleem aanwezig enkeld de bewegingen werden wel minder fel alsof het opdroogde.
Graag reakties

piet8975

Geplaatst door piet8975 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Picanto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jkramer (0), 14 jaar geleden

hoi
ik heb snelheids/toeren 'unit' er eens uit gehad bij een kia picanto
was gewoon schroefjes losdraaien, die hem vasthouden. en dan 'unit' naar je toe trekken(als je in de stoel zit) en dan met je hand de stekker achterop losmaken.
ter verduidelijking:
www.xs4all.nl/~asz00089/step1.bmp
www.xs4all.nl/~asz00089/step2.bmp
stekker ziet er zoiets uit:
http://img367.imageshack.us/img367/6312/...
snelheidsopnemer zit eerder in de versnellingsbak denk ik

piet8975 (0), 14 jaar geleden

Bedankt jkramer, ik ga eens kijken of daar wat los zit, de laatste paar dagen werkt hij weer goed maar er moet iets niet goed zijn.

honda harry (0) PRO, 13 jaar geleden

kijk anders op de versnelingsbak achter bovenop ,stekker met 3 draadjes,als ie groen uigeslagen is goed schoonmaken en inspuiten met contakt spray

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Picanto of stel zelf een nieuwe vraag.