Kia Magentis: rammel rechts voorwielophanging

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 ltr cvvt

Ben sinds 2 weken in het bezit van een magentis. Gekocht bij xxxxxxxx. Km stand 39450. Op een klinkerweg is er een rammel hoorbaar rechts voor bij vermoedelijk de wielophanging. Op een asfaltweg hoor ik alleen geluid als of er iets aanloopt. (vierkante banden?) Gezien de kilometerstand lijkt het haast onmogelijk dat er slijtage is aan een schokbreker of ander onderdeel van de wielophanging.
Verder is het een perfecte auto. Ben benieuwd naar suggesties.
Gr. Morgan van Burk

[b]Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden[/b]

Moderator Problemcar

morgan57

Geplaatst door morgan57 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Magentis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

als ik het zo zie dan is hij zeker meer waard dan 3750 en de garage is lid van bovag dan heb je dus 6maanden garantie op de auto (de andere magentis is ouder met meer km en sterkere motor voor 10.000 dus deze zit daar boven)
de garage zal het probleem op moeten lossen
mogelijk zaken zijn
stabilisator koppelstang kapot
stabilisatorstang rubbers liggen eruit
draagarm rubbers liggen eruit
toplager is kapot

anders in de buurt van motor blok, riem wat aanloopt

morgan57 (0), 14 jaar geleden

Ik laat bij de ANWB een deelkeuring uitvoeren. Voor een paar tientjes weet ik zeker wat er aan de hand is.
Ik kan dan bij een gebrek gerichter aanspraak maken op de bovag garantie.

morgan57 (0), 13 jaar geleden

Uitkomst ANWB keuring was dat nergens speling of slijtage te zien was.
Gaf als oorzaak op dat mogelijk dat auto zo goed geisoleerd was, dat er geen motorgeluid naar binnendringt, waardoor andere geluiden sneller te horen zijn.
Verder zonder problemen naar zuid Frankrijk op en neer gereden.
Alleen op een oneffen binnenweg lijkt het of het onderstel onder de auto vandaan rammelt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Magentis of stel zelf een nieuwe vraag.