Volkswagen Golf II : golf valt stil loopt niet stationair

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 aut

beste mensen.

ik heb met mijn golf het volgende probleem was aan het rijden en hij begon te stotteren.toen ik af remde viel hij stil.
ik heb hem op nieuw gestart,maar hij bleef niet lopen viel gelijk stil.als ik dan gas gaf en hoog in toeren houd blijft hij
lopen maar moet wel met mijn gas blijven spelen.als ik dan ineens vol gas geef dan is het net of hij geen benzine krijgt
en valt dan stil.heb voor dit begon alle vacuum slangen vervangen en een grotebeurt gegeven . waar bij ook distributie
vervangen is maar dat is al 3 weken geleden en tot vandaag geen problemen mee gehad.is er iemand die dit probleem herkend.
alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten william

wilaspelo

Geplaatst door wilaspelo (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

williamhabets (0), 14 jaar geleden

benzine filter nieuw zetten dit komt vaker voor als hij benzine nodig heeft verstopt het en als hij dan uitvalt gaat het weer open zodat hij ook weer meteen start

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

heb ook nieuw benzine filter geplaatst maar probleem blijft hetzelfde.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

William,

Blijkbaar een probleem met de carburateur of de shoke / aansturing ervan..

Loop ook even de vacuumslangen na.

Gr Stefan

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

William maak de bovenkant van de carburateur eens schoon met een carburateurreiniger ,(denk om de ogen) zoek de stationair-sproeier op en blaas hem door. De rest even opfrissen en zorg dat alle vacuumslangetjes goed aangesloten zitten.vanaf het filter. Denk ook aan een defecte carb. voet. Het rubber kan gescheurd zijn . Succes.

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

vacuum slangen zitten allen aan gesloten heb met reiniger schoon gemaakt.kon stationair sproeier niet vinden,dus moet ik schuldig blijven.
dat is het zelfde met een stelschroef zowel choke als stationair ik zie alleen de co steller.deze zit boven op onder lucht filter.
heb al div schemas gezien maar kan op mijn carburateur niets vinden.staat pierburg e2 op daar zouden de stelschroeven rechts onder
moeten zitten daar zit bij mij alleen een imbusboutje.dit zit onder een soort thermostaat met daar aan ook vacuum slangen,en een ingaande
en uitgaande waterslang.deze zijn alle twee ook warm.heb toe de auto nog stationair liep we eens met remmen reiniger langs de voetplaat
gespoten om te kijken of hij harder stationair ging lopen maar dat was niet het geval.als lucht filter verwijderd is staat een koperen klep
helemaal open weet niet of dat zo hoort of dat deze gesloten moet zijn.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan blijft de shoke er zo te horen niet op staan..

Is het geen 2E2 of 2EE carb ?

Hans4040 (285) PRO, 14 jaar geleden

pierburg e2 is hetzelfde als 2e2...

Kijk hier maar eens.. http://www.ruddies-berlin.de/index01.htm

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

William heb je de sproeier op de doorsnede-tekening gevonden? Die houder met de afstelschroef schroef je los en daaronder zit ie. Als je een goed passende schroevendraaier hebt kan je het proberen hem er uit te halen maar messing is zwak en doorblazen gaat ook. Ik kan die dingen wel dromen ,maar als je geen pakkingen hebt niet meer dan nodig is uit elkaar halen. Blaas ook de inhoud van de vlotterkamer leeg. Groeten.

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

hoi heren ben vanavond nog een keer bezig geweest met de carburateur. heb stationair sproeier nog maals versteld.een extra massa aan carburateur gemaakt,maar daar door kwam er geen verandering.heb daar na dat imbusboutje los gezet en de hendel iets naar boven geheven
en toen dat boutje weer aangedraaid.en toen bleef hij weer lopen.daarna heb ik met stationair stelschroef het toerental naar beneden gedraaid.
heb ik nog een vraag aan punt u heeft het over een doorsnee tekening,maar op de site van ruddies zie ik alleen maar een onderdelen tekening.
maar kan geen doorsnee vinden.maar momenteel loopt de moter heb er een klein stukje mee gereden.heb nog niet gehad dat hij stil viel of in houd.zal eens een paar dagen aan kijken wat hij nu doet.zou hem graag eens schoon (laten)maken.maar weet niet waar te beginnen en wat ik nodig heb aan evt pakkingen of rubbers(keringen).en dan zou ik het eens willen proberen.hoop dan van jullie diensten weer gebruik te kunnen maken.tot zover mijn verslag en ervaringen.
ALLEMAAL HARTELIJKDANK voor jullie hulp en adviezen.

mvgr william

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

William 't is even gogelen op die site maar onder Pierburg 2E en die andere gedeeltelijk electronische, daar zijn enkele doorsnedes te zien . juist diegene met de afwijkende stationair afstelling bovenop . Je kunt wel overal aan draaien om hem lopend te maken maar dat is de manier niet. Groetjes.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bij deze even een tekeningetje van de carburateur :

[url=http://img413.imageshack.us/i/70376448.p...][img]http://img413.imageshack.us/img413/3634/...[/img][/url]

[url=http://img641.imageshack.us/i/22808220.p...][img]http://img641.imageshack.us/img641/2933/...[/img][/url]

Gr Stefan

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

No 16 is de stationairsproeier en zit onder 2 de houder met de afstelschroef. Nog iets bijzonders om het mengsel te verrijken moet de stelschroef IN gedraaid worden. Succes.

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

hallo bedankt voor de mooie doorsnee tekening van de carburateur.deze stelschroef had ik ook verdraaid,en nu loopt hij heel mooi.
heb alleen als ik s morgens weg rijdt dat hij een beetje inhoud.als ik dan meer gas geef gaat het stotteren weg en heb ik er geen last meer van
maar elke morgen is dit terug komend.staat hij dan misschien te schaars af gesteld? of kan ik dat ergens anders mee afstellen?
maar tot zover allemaal bedankt voor jullie duidelijke uitleg.

bedankt groeten william

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

William zie je na het starten het pootje van pos. stuk no 8 aangetrokken worden. Als de motor bij het inschroeven beter gaat draaien ,moet er toch een kleine luchtlekkage zijn. Controleer slangetjes en de remboester slang (scheuren bij de aansluitingen) . Of de spruitstuk pakking van papier is weggekropen. Zoek de fout. Groetjes.

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

hoi punt u bedoeld die met die zwarte kunststofdop moet ik dan die dop demonteren.of hoe kan ik zien of dat pootje word ingetrokken.die slang van rembooster hoe is deze te controleren?ook met remmen reiniger?of is daar een ander trucje voor?en die papieren pakking is neem ik aan de pakking tussen boven en onderstedeel van de carburateur?kan ik die twee delen zo van elkaar halen zonder dat ik iets kapot maak?maar zal eerst zo een pakking moeten halen of bestellen.
groeten william

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Om bij die sproeier te komen haal je het houdertje met de afstelling er af . Verder alleen in het gaatje blazen. Je tweede vraag gaat over de pull-down. Die slangetjes zijn voor de werking van dat ding. Als je de motor start wordt er een 8cm lang plastic stangetje 1cm verschoven, dit is om de choke-klep zover open te trekken dat de motor de eerste minuut niet verzuipt. Dit onderdeel is heel belangrijk.

wilaspelo (0), 14 jaar geleden

bij die sproeier bedoel je dan dat ik het schroefje geheel er uit moet draaien en dat ik er dan bij kan om hem schoon te maken.om dat pennetje te zien intreken moet ik dan die zwarte dop demonteren?en om te kijken of die dikke slang komend van rembooster lekt is daar een trucje voor?of kan ik dit ook ergens aan zien alvast bedankt voor de info.

gr william

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Van de bovenste afbeelding schroef 5 uitdraaien en pos.2 met de naaldsproeier er nog in ,wegnemen . Dan zie je dat die naald geen brandstof maar lucht regelt . Dus bij indraaien minder lucht daardoor meer benzine. Als die buisvormige sproeier door een vuiltje dicht zit gebeurt dit niet en valt de motor uit . Zorg voor een vers benzine filter . Veel plezier.

wilaspelo (0), 13 jaar geleden

heb sproeier gevonden en schoon gemaakt nieuw benzinefilter er op. en hij loopt nu weer als nieuw.
allemaal hartelijk bedankt voor jullie atente hulp.
hoop dat ik voorlopig geen problemen meer krijg.maar het blijft een oude auto.

groeten william.
nog maals bedankt

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Mooi om te horen William..

Maar je oude autoo´tje vragen ze nog veel geld voor, zo tussen de 2 a 3000 euro als hij nog enigzins goed in de lak zit.

Gr Stefan

wilaspelo (0), 13 jaar geleden

hoi stefan hij is nu technisch in orde maar wat de lak betreft is het geen schooneid heeft ook wat deukjes.
maar wil hem met de tijd laten spuiten in de orginaile kleur want heb er nu ook een verkeerde kleur motorkap op.
maar dan moet ik eerst een nieuw rubber hebben voor mijn zonnedak.het lekt niet maar is wel ver versleten.
dus gaan we op het gemak naar op zoek.en dan nog naar een schema om zo een fabrieksdak te demonteren.
bedankt voor je belangstelling,

groeten william

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Altijd leuk, zo'n Golf 2 en zeker een oldtimer, heb er zelf ook nog 3 waarvan 2 van '85 met een 6 cilinder erin..

Gr Stefan

wilaspelo (0), 13 jaar geleden

heb je die zelf om gebouwd naar 6 cilinder?want die zijn toch nooit geproduceerd naar mijn weten! maar het is wel iets aparts.veel succes
en nog maals bedankt.maar als professional kunt u mij misschien wel vertellen of de oude werkplaats boeken van de dealers toevallig ergens te koop zijn?

gr william

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ja heb alles zelf om en ingebouwt en staat ook 6 cilinder op kenteken, dat is wel mooi, zeker omdat hij belastingvrij is.

Zoek eens wat op internet, er is veel te vinden over deze auto's

Gr Stefan

wilaspelo (0), 13 jaar geleden

hoi stephan dat is mooi zeker dat hij ook op kenteken staat als 6 ciylinder. heb ook aan het zoeken geweest maar je moet net de sites weten tevinden. zoek eigenlijk een link naar elsawin.weet niet of u daar toevallig een link voor weet. of een andere vag site. alvastbedankt voor uw informatie.

gr william

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.