Volkswagen Golf V: Golf V GTI DSG bij stationair klinkt als diesel

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 TFSI

Ik ga aanstaande zaterdag mijn 'nieuwe' golf V GTI DSG ophalen bij de (Bovag) garage waar ik 'em gekocht heb. Een van de punten waar zij naar moesten kijken was het geluid van de motor bij stationair draaien. Deze klinkt als een 'diesel' en 't motorgeluid is veel harder dan van mijn huidige/vorige auto (VW Golf IV 1.8T). Wat kan dit zijn? (hij heeft ongeveer 85,000km gereden). Ze hebben aangegeven dat zij bij een VW dealer langs zouden gegaan om dit 'probleem' voor te leggen en dat ze het zouden oplossen/repararen als het om schade/defect zou gaan.

alvast bedankt!
mischa

mischa1975

Geplaatst door mischa1975 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Heeft auto wel al zijn beurten op tijd gehad ?
Als dat niet het geval is komt verkoling regelmatig voor en daardoor bijgeluiden uit cilinderkop/nokkenasversteller.
Wacht even af wat de dealer beoordeeld.

mischa1975 (0), 13 jaar geleden

Heb voor aankoop met de occassiondealer afgesproken dat zij het probleem (en eventuele kosten) zouden checken met een VW dealer. Ze zijn met de golf daar 'langs geweest' en de constatering was dat het geluid 'normaal' was, maar dat er verkeerde olie was afgevuld tijdens de laatste beurt (niet bij officiele VW dealer). Nu een maand later vind ik 't geluid toch nog altijd vreemd. Heb iemand gesproken die een vergelijkbaar probleem lijkt te hebben (maar dan met A3 met TFSI motor). Het lijkt bij zijn auto aan de kettingspanner en ketting bij de nokkenasversteller te liggen. Heb filmpje op youtube gezet - wat zou dit kunnen zijn?

Youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=tCyHTyMww...

garage oene (0) PRO, 13 jaar geleden

hoi mischa,

wij hebben afgelopen week een vw passat 2.0 fsi (bijna het zelfde blok als in jou auto)
in onze werkplaats gehad en die klonk het zelfde
wat je moet doen is de spanner die de ketting tussen de twee
nokkenassen opspanning moet houden vervangen dan is het geluid over.
(laat wel gelijk de D-riem mee vervangen kregen wij als advies van de dealer)

hoop dat je er wat aan hebt

mischa1975 (0), 13 jaar geleden

[quote=garage oene]hoi mischa,

wij hebben afgelopen week een vw passat 2.0 fsi (bijna het zelfde blok als in jou auto)
in onze werkplaats gehad en die klonk het zelfde
wat je moet doen is de spanner die de ketting tussen de twee
nokkenassen opspanning moet houden vervangen dan is het geluid over.
(laat wel gelijk de D-riem mee vervangen kregen wij als advies van de dealer)

hoop dat je er wat aan hebt[/quote]
Hoi Maarten - dankje voor de tip! Hij staat op dit moment in de garage ter reparatie. Na wat eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat het waarschijnlijk de kettingspanner en nog wat andere onderdelen zijn die de problemen geven. De (occassion) dealer heeft dit heel netjes opgepakt en is nu bezig met de onderdelen te vervangen.

Ik zal ook een filmpje plaatsen als ik de auto terugheb - ter vergelijk!

groeten,
mischa

GTI DSG (0), 12 jaar geleden

HOi mischa

ik ben benieuwd hoe dit probleem verholpen is.
Want ik heb de zelfde probleem met mijn gti dsg.

zou jij mij aub helpen wat de oorzaak is?

ik zie veel mogelijke oorzaken maar wat was bij jou de oplossing?

bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.