Renault Scenic: airco renault scenic 2005

Bouwjaar: 2005

de airco van deze renault werkt alleen bij stand 1 van de ventilator, maar de ventilator werkt dan niet . wordt naar stand 2,3 of 4 gedraaid dan schakelt de aircopomp uit. wie heeft een oplossing voor dit probleem

johan janssen

Geplaatst door johan janssen (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TheoStek (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de kachelaanjager niet draait is de kachelweerstand of kachelmotor kapot. (zeer bekend kwaaltje bij scenic)

Begin met het kontroleren van zekeringen/relais e.d. vervolg dan de weg naar de kachel weerstand/motor.

Als je onder het handschoenenkastje kijkt zie je een zwarte isolatie hoes, zit met twee parkers vast, schroef deze los, en haal de hoes eruit.
Ga dan opzoek naar de stekker aansluiting en kontroleer of er spanning op staat (zaklamp en schroevedraaier bij de hand houden)

suc6

johan janssen (0), 13 jaar geleden

de ventilator werkt wel in stand 2,3 en 4 maar dan schakelt juist de airco uit, dus de zekering is wel goed, maar omdat de airco wel in stand 1 werkt ,maar de ventilator niet dacht ik dat de airco aangestuurd wordt via de kachelweerstand. helaas heb ik geen elektrisch schema van deze auto, want dan zou ik kunnen zien hoe de aansturing verloopt. bedankt voor je reactie, maar het probleem is nog niet opgelost,maar misschien komen we er nog uit al vast bedankt.

Pascal Limpens (0) PRO, 13 jaar geleden

Kachelweerstand defect!!!
Vervangen en alles is ok.
Ik sluit me bij Theo Stek aan.

Succes, Pascal

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

en opgelost?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.