Peugeot Partner: Koelingproblemen en temp. aanduiding 2.0 HDi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 Hdi

Beste leden,

Mijn peugeot partner 2.0 hdi heeft de volgende mankementen waar ik niet meer uit kom.
De temperatuur ( bedrijfstemperatuur ) indicatie geeft geen krimp. De naald beweegt niet.
De koelvin slaat niet aan en de airconditioning werkt niet.

Inmiddels heb ik de thermostaat en de temperatuursensor vervangen evenals de cockpit losgehaald om te kijken of er een los contact zit.

Zijn er nog meer suggesties ?

Alsvast bedankt voor uw reaktie.

Mitzo

Geplaatst door Mitzo (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Koelsysteem GOED ontlucht?

Mitzo (0), 13 jaar geleden

[quote=fordmonteurtje]Koelsysteem GOED ontlucht?[/quote]
Koelsysteem is goed ontlucht. Op het thermostaathuis zit een blauwe ontluchtingsnippel en als ik deze opendraai ontsnapt er geen lucht meer.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Slang van de kachel ook? Slaat de koelvin nog in op de hoge stand?

Mitzo (0), 13 jaar geleden

Ik heb zojuist even een flink stukje gereden om goed warm te draaien, de ontluchting op het thermostaathuis en de ontluchting bij de kachelslang losgedraaid en er komt een constant straaltje uit. ( geen lucht of gesputter ) De koelvin slaat niet aan...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Zet eens 12V op je koelvin. heb je een enkele koelvin of een dubbele? meet ook eens als er 12V bij de koelvin(nen) aan komt. mogelijk is (zijn) het relais defect.

Mitzo (0), 13 jaar geleden

Het is een dubbele vin. Ik zal dit morgen even nameten want helaas moet daarvoor de bumper of de grille eraf.
Wat ik alleen niet kan verklaren is waarom de teperatuursensor ( vernieuwd ) geen indicatie geeft op het dashboard.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Meschien heeft 1 van de heren hier van peugeot een schema voor je,. en de locatie van de relais

Mitzo (0), 13 jaar geleden

Zou het misschien een eerder behandeld probleem kunnen zijn wat betreft de BSI ?
Ik heb gelezen dat wanneer de airco niet aanslaat er een relais op de printplaat van de BSI defekt zou zijn.
Valt dit misschien allemaal samen ?

Als ik de knop op het dashboard inschakel hoor ik geen relais schakelen in de kast.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

verrek ja, nu je het zegt, er zwerven idd wat topics hier op het forum over rond. maar je koelvin voor de motor (niet de airco) zou dan nog moeten werken! meschien 1 van de relais niet helemaal fijn. gebeurt dacht ik wel vaker

Mitzo (0), 10 jaar geleden

Geen oplossing meer gevonden.
Wagen is voor export aangeboden en verkocht.

Allen dank voor het meedenken.

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Was het al vergeten, maarja na 4 jaar een antwoord is ook een beetje laat

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.