Peugeot 307: kleine beurt

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: HDI, 2.0

Hallo,

Volgens mijn garage houder is het bij mijn auto zo dat mijn auto 2x een kleine beurt moet en dan een grote.
Is dat zo, lijkt mij wat magertjes...

verder; een buurman van mij zegt ook dat hij mijn auto wel een kleine beurt kan geven.
Dan kost het mij een kist bier en de onderdelen...

Ik moet dan zelf de onderdelen aanschaffen, nu is mijn vraag, is dit verstandig ivm verzekering oid?
en wat voor onderdeln moet ik allemaal vervangen / aanschaffen en kan dit bij elke autonderdelen shop?

Financieel gezien is dit wel aantrekkelijk, maar wil natuurlijk geen problemen..

Uiteraard blijft de grote beurt bij de garage

hover

Geplaatst door hover (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

yup, de 2.0 HDi (DW10) moet om de 20.000 of 30.000 afhankelijk van het OPR nummer. onderdelen kun je bij elke automaterialen zaak halen. voor de verzekering maakt het niks uit. Wat wel uitmaakt is dat je GEEN garantie hebt...

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Ik ken al die handige buurmannen wel,met je buurman moet je een biertje drinken,maar niet aan je auto en aan je vrouw laten zitten want daar komen brokken van.

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

primera heeft niet alleen verstand van auto's, maar ook van handige buurmannen! En ik ben het helemaal met hem eens......NIET DOEN! Stel dat nadien bijv. je motor in de soep loopt. Ook al komt dat WAARSCHIJNLIJK niet door je handige buurman....het blijft knagen en kan uitdraaien op veel ellende! Zoiets kan na een garagebezoek ook gebeuren en zul je ook alles uit de kast moeten trekken, maar das niet de buurman waar je goed contact mee hebt.

ovi (0), 13 jaar geleden

Mijn nichtje haar auto was helemaal gekrast door een vandaal en aangezien ze omnium verzekerd is heeft ze hem laten herspuiten bij een erkend garagist. Toen ze hem ging halen lag hij helemaal onder het stof van een wagen die ze ernaast hadden afgeschuurd volgens die kerel v/d garage! Toen ze enkele dagen later pas tijd had om de wagen even te poetsen zag ze pas hoe slecht alles gedaan was!!! Ook hadden ze 3 banden stuk gestoken en ze hebben dus 3 banden vervangen??? De wagen is 2 jaar oud en ze heeft bijna 45000 km gereden maar dat kon volgens die garage houder geen kwaad en die oudere band mocht dus blijven staan???
Ze heeft mij gisteren pas getelefoneerd en heb haar de raad te geven een klacht te gaan neerleggen wand dit is dan wel een erkende garage houder.
Dus het zijn niet altijd buurmannen die er een soepje van maken hé!

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, maar als dit karweitje toevallig door de buurman was uitgevoerd, dan had je nichtje er nog een probleem bij, namelijk ook nog een fikse burenruzie hé!

ovi (0), 13 jaar geleden

[quote=hans4074]Nee, maar als dit karweitje toevallig door de buurman was uitgevoerd, dan had je nichtje er nog een probleem bij, namelijk ook nog een fikse burenruzie hé![/quote]
Ben is benieuwd hoe dit gaat opgelost worden!
Haar wagen staat helemaal appelsien schel zoals wij dat hier zeggen en je ziet 3 verschillende tinten grijs?
Ook dat van die band vindt ik onbegrijpelijk en ik ga er zeker eens binnen springen om mijn gedacht over hun manier van werken te ventileren. Dit zijn dingen die echt niet kunnen!!!
Het is niet omdat ze een jonge vrouw alleen is dat ze zo iemand moeten oplichten.

garageburgwal (0) PRO, 13 jaar geleden

Als er 3 banden lek zijn gestoken dan vergoedt de verzekering er ook maar 3.. Ik vind dat ook niet zo'n probleem trouwens.

Wat betreft kleurverschil dat moeten ze gewoon in orde maken..

hover (0), 10 jaar geleden

Blijf toch maar bij de garage.....

Meer zekerheid

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.