Toyota Rav4: contaktslot werkt niet meer

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik kan de sleutel wel er gewoon insteken en er uithalen . Ook een klein stukje draaien gaat. het stuurslot gaat er dan af.
verder draaien is niet meer mogelijk. Kruipolie geprobeerd en ook andere reservesleutels. Gaat niet. Moet het denk ik vervangen. kan iemand mij
vertellen hoe dit moet gebeuren. ik ben even gebaat ben het op weg helpen hoe voort te gaan

toon54

Geplaatst door toon54 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota RAV4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

daandc (0) PRO, 13 jaar geleden

Goed kijken hoe je het uit elkaar haald = belangrijk .

1- Accuklem los .

2- Kappen verwijderen rond stuurkolom.

3- Dan stekker los van het contactslot .

4- Contactslot loshalen

5- terug bouwen in in stap 4 naar 1 .

Het is vrij eenvoudig zeker met orgineel materiaal .

toon54 (0), 13 jaar geleden

Dit is makkelijk maar niet in dit geval. Het slot zit niet op de stuurkolom maar daarboven in het dashbord. dus even wat moeilijker
en nu???

Bavke (0) PRO, 13 jaar geleden

je kunt de onderste beschermkap ( bij de knieen ) ook weghalen hoor.
Je moet zorgen dat je onder bij het contactslot komt.
Contactsleutel op de ACC stand zetten.
Aan de onderkant van je contactslot moet er een gaatje zitten van plm 3 mm.
Hier zit een palletje wat je in moet drukken, dit gaat alleen als de sleutel in het slot zit en op de stand ACC staat.
Dit palletje indrukken en het contactslot verwijden door aan de sleutel te trekken alsof je de sleutel uit het contact trekt.

Succes

toon54 (0), 11 jaar geleden

Opgelost met veel wd 4 0

toon54 (0), 9 jaar geleden

werkt weer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.