Renault Laguna: Slaat af bij afremmen of inparkeren na vervanging distributierie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Heb een aantal weken geleden mijn distributieriem laten vervangen en nadat dit gebeurd is slaat mijn auto af en toe af bij het bijna stilstaan voor de stoplichten of kruispunt of als ik rustig wil inparkeren. Dit gebeurd niet telkens maar op sommige momenten.
De auto loopt stationair ook minder mooi maar maakt niet overdreven toeren.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn, mijn garagehouder denkt de balansas!!

marcel3107

Geplaatst door marcel3107 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

ik denk dat ze niet ales op timing hebben gezet

abc (0) PRO, 13 jaar geleden

een 1.8 heeft geen balans as ,als de riem door dezelfde garage is vervangen die dit zegt zou ik de timing laten controleren.
anders gasklep schoon maken en laten resetten

marcel3107 (0), 13 jaar geleden

Goed, ga ik dat aangeven bij mijn garage dealer.
Moet zeggen dat het wel steeds minder wordt het afslaan maar dat wil niet zeggen dat het probleem misschien verholpen is.

marcel3107 (0), 12 jaar geleden

Het uitvallen gebeurd vooral als ik de koppeling en rem tegelijk in trap en dan een paar meter door rij totdat ik helemaal stil sta en dan slaat de auto af ,net of er dan iets wordt geblokkeerd waardoor er geen benzine ergens meer komt.Doe ik vlak voordat ik stil sta mijn koppeling iets omhoog dan gebeurd het niet!
Ook stationair loopt hij niet mooi wel als hij meer toeren maakt als je de airo bv aanzet!

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

pardon??dus jij hebt er al die tijd niks aan laten doen tja.

marcel3107 (0), 12 jaar geleden

ja wel mijn garage heeft er diverse keren nagekeken maar kon niets vinden en omdat ik de hele tijd getwijfeld heb om hem in te ruilen wel of niet en ik moet zeggen dat het niet constant is dus je begint er aan te wennen ook wat natuurlijk niet goed is.
Mijn garagehouder is nu gestopt en vervangen door iemand anders en hij heeft er een cleaner ingedaan via mijn benzinedop, moet zeggen tis wel weer wat minder geworden.

marcel3107 (0), 12 jaar geleden

maar goed heb jij een idee wat het kan zijn, mijn vorige garagehouder zij dat hij de timer had gecontroleerd maar hoe kan je zien of hij dat werkelijk heeft gedaan. Hij had het over iets anders wat een aardig rottig klusje was en wat een hoop geld ging kosten iets over een soort as??

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

D-riem staat waarschijnlijk niet op tijd, door het niet gebruik maken van speciaal gereedschap

gebeurt regelmatig

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Of de pluspool van de accu is los geweest met dit als gevolg.

marcel3107 (0), 12 jaar geleden

Heb nog steeds last van het probleem wordt wel steeds minder, inmiddels is de D-riem goed nagekeken ook op tijd en is ook de klopsensor 2 weken geleden vervangen.
He probleem ontstaat nog steeds als ik tegelijkertijd mijn rem en koppeling intrap en dan naar links of rechts stuur bv stoppen in een bocht omdat er een auto aankomt of stoppen voor een stoplicht in een bocht. Het gebeurd niet iedere keer maar het blijft vreemd en de auto slaat dan ook in 1 keer af en start daarna meteen weer zonder dat er een foutmelding wordt aangegeven. Wat kan dit probleem toch zijn? Auto loopt stationair ook niet altijd goed bij stilstand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.