Renault Scenic: airco Renault scenic

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb het vermoeden dat mijn airco raar doet. Met deze hitte merk ik dat mijn airco niet echt goed koelt als ik de stad rij, als ik wat harder rij op de snelweg dan koelt ie wel goed. is dit normaal bij een renault scenic bj 2000? Ik heb mijn airco vorig jaar augustus nog bijgevuld.

mo1974

Geplaatst door mo1974 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Heino4267 (215), 13 jaar geleden

De standaard airco capaciteitstest is: motor starten, airco op max, vijf minuten stationair laten lopen en dan met een thermometer de temperatuur van de lucht meten die uit de ventilatieroosters komt. Die moet dan 4 a 5 graden boven nul zijn. Als dat zo is, is de aircocapaciteit voldoende.
Maar een goed gekoelde auto heeft nog iets meer nodig: voldoende lucht uit de roosters.
Dus het kan ook nog aan je blowercapaciteit liggen en aan de kleppen in het luchtsysteem, die niet goed staan.

Wat is je euvel precies in de stad?
- komt er veel lucht uit de roosters van te hoge temperatuur?
- komt er te weinig lucht uit de roosters, maar wel van lage temperatuur?

mo1974 (0), 13 jaar geleden

Er komt te veel warme lucht uit de roosters als ik in de stad rij, op de snelweg heb ik er geen last van, dan komt er koele lucht uit de roosters. Ik heb eigenlijk nog een vraag moet je je airco elk jaar bijvullen?

mo1974 (0), 13 jaar geleden

ik heb nu een probleem bij, ik merkte vandaag op de snelweg dat mijn airco ook niet meer koude lucht uitblaast. Eerder heb ik al aangegeven dat als ik harder rij op de snelweg dat mijn airco wel goed werkte, dat is helaas nu niet meer het geval. ik heb mijn motorkap nog opengemaakt om even te voelen aan de leidingen van de airco maar die waren helaas niet koud. kan iemand mij aub vertellen waar het probleem ligt?

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Waarschijnlijk moet het systeem gevuld worden,geen koudemiddel meer.
Op naar de airco boer.

mo1974 (0), 11 jaar geleden

Ja inderdaad de airco moest gevuld worden. Bedankt iedereen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.