Volvo V70: volvo v70 diesel bj 2000, startprobleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 5 cil, audi

300.000 km
brandstof pomp is gereviseerd, distrib riem, spanners, accu etc vervangen.
loopt goed.
wel startproblemen. t lijkt wel of ie geen brandstop krijgt. bij koud en vochtig weer en soms ook bij normaal of warm weer is even voorgloeien niet genoeg. Moet lang voorgloeien (40 sec) en slaat dan pas aan, maar niet altijd. ook als het 25 graden is. Maar soms doet ie het ook direct , dus de voorgloeibougies lijken OK.
Ook na een klein stukje rijden, ik stop even en doe de motor even 3 minuten uit (kinderen naar school), soms ook weer startproblemen.
Bezineslangen zijn niet lek; afsluitring benzinefilter ook goed. Afstelling riemen op tijd (anders zou ie niet soepel) rijden. Monteurs van Volvo garage hebben niets kunnen vinden. Suggestie die ik laatst kreeg: de startonderbreker (met de reserve sleutel overigens zelfde probleem).
startproblemen ontstonden voor en na de revisie van de pomp. De pomp had in eerste instantie het probleem op gelost, maar daarna bleek de riempsanner kapot. Toen die was vervangen zou alles het weer moeten doen , maar vanaf dat moment heeft ie deze nukken.
(De procedure die ik nu volg is 2 of 3 x lang voorgloeien en dan starten. Meestal gaat dat goed, maar ik vrees voor de wintermaanden !)

Bijzonder is dat niemand het probleem herkent. Ben ik de eerste die dit heeft? Wie heeft er een suggestie?

bvd.
Fred

volvov70vraag

Geplaatst door volvov70vraag (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Highway (155) PRO, 13 jaar geleden

Het lijkt mijn dat de pomp niet op tijd staat. Je zegt dat het probleem gekomen is na de riemspanner vervangen is. Dus de nokkenas kan iets verschoven zijn tenopzichte van de krukas en als dan de pomp op het verkeerde moment inspuit zal hij slecht starten.
Controleer de afstelling van de riem. Krukas op zijn punt zetten kijk hoe de nokkeas staa als dat niet goed staat afstellen en dan de pomp afstellen. Daarna dynamische en dan heb je de basis al gecontroleerd en een heel belangrijk iets uitgesloten. De kans is aanwezig dat het probleem dan ook is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.