Renault Espace: Vermogen verlies code DF195 2.DEF

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dCi

Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe motor in onze Espace gelegd, nu heb ik ineens geen vermogen meer!
Heb de Espace laten uitlezen met de Renault Clip en die gaf het volgende codes aan DF195 2.DEF coherentie nokkenas element wie weet wat dit kan betekenen?
Op de display geeft ie ook aan inspuitsysteem defect of inspuitsysteem buiten werking.
Als je de auto uit zet en dan weer start dan loopt ie weer normaal eventjes.
Nu heb ik ook een probleem met starten hij start heel moeilijk en als ie start dan geeft ie ook continue melding automatische parkeerrem vastgezet dan hoor je de sleutelkaartlezer heel erg hard tikken wil ik de motor uitzetten middels de startknop wil de motor niet uitgaan en dan hoor je ook een geluid van de startmotor.
Wie weet wat dit probleem kan zijn?
Wil aankomende vrijdag met de auto naar Spanje gaan maar durf dit risico met 3 kids niet aan!

Harold1978

Geplaatst door Harold1978 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ejnn (0), 13 jaar geleden

iets voor jouw?

Controleer de stekkerverbindingen van het opname-element vliegwiel.
Controleer de stekkerverbindingen van de rekeneenheid van het inspuitsysteem.
Herstel indien nodig de aanwezige storingen.

Meet de weerstand van het opname-element vliegwiel tussen aansl. A en B.
Vervang het opname-element als de weerstand niet is: 800 Ω ± 80 bij + 20 ˚C.

Controleer de isolatie, de geleiding en het ontbreken van overgangsweerstanden tussen:
Rekeneenheid motor, stekker B aansl. H3 aansl. B opname-element vliegwiel
Rekeneenheid motor, stekker B aansl. G3 aansl. A opname-element vliegwiel

Controleer de massa's van het motorblok (oxydatie, vastzitten...).
Controleer de bevestiging, de afstand (zie MR 339 Mechanisch, Dieselinspuitsysteem) en de staat van het
opname-element (te heet geworden).
Noteer tijdens de startfase het PR055 "Motortoerental" en controleer het ontbreken van storingen (microonderbrekingen).
Vervang deze indien nodig.

Harold1978 (0), 11 jaar geleden

Inmiddels heb ik de auto doorverkocht naar Polen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.