Suzuki Jimny: Kachel wordt niet warm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

Als ik de kachel van mijn Jimny op warm zet. En ik ga rijden dan wordt deze niet warm zelfs na 40 km rijden niet.
Wat zou hiervan het probleem zijn?? En hoeveel zou het gaan kosten om te laten maken?

groeten

dadio25

Geplaatst door dadio25 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Jimny? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

scott10811 (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan verschillende dingen zijn.
Gaat de motortemperatuur meter wel naar zijn normale stand? Het zou een thermostaat probleem kunnen zijn.
Ook kan het kan zijn dat de luchtklep in het kachelhuis die warm/koud regelt niet meer bediend word door een losse kabel of een defect bedieningsmotortje, of een defecte kachelkraan. Beste is om gewoon naar een garage te gaan, vanachter de pc is zoiets toch moeilijk te vinden en voor een goede garage moet het zo gevonden zijn.

dadio25 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.
De meter voor de temperatuur gaat naar de normale positie. Dus dat zal best goed zijn. Dus denk dat het iets anders is misschien iets dat vastzit omdat er weinig mee gereden is. er staat nu 65000km op de teller.

dadio25 (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Inmiddels is de thermostaat vervangen en het systeem compleet van binnen schoongemaakt.

De kachel wordt daarentegen nog steeds niet warm. De garage wilde nu de waterpomp gaan vervangen, want ze vonden de waterdruk niet goed. Maar zonder zekerheid dat dit het probleem zou oplossen. Oftewel ze hebben geen idee wat het is.

Daarnaast bij de radiator heb je 2 flexible buizen. de bovenste gaat het water de radiator in de onderste gaat het er weer uit. De bovenste wordt niet al te heet en de onderste blijft in feite gewoon koud. Voor de radiator waar het warm zou moeten worden blijft het koud.

Heeft iemand enig idee wat er het beste gedaan kan worden?

autorescue (0) PRO, 13 jaar geleden

de sloop heeft er vast balang bij ! of je kunt bij de action van die kacheltjes kopen voor je sigarette aansteker plug

misschien zal je je kachel radiateur moeten losmaken denk eerlijk gezegt dat deze verstopt zit
of deze vervangen door een nieuwe of goeie 2ehandse

mvg

Neet (0), 13 jaar geleden

Je motor wordt in ieder geval warm want je thermostaat blijft netjes gesloten.

Werkt de klep van de kachel wel?
Bij mij was de buitenkabel van de verwarming losgeschoten waardoor de kachel vrijwel gesloten bleef.
(is gewoon een klemmetje waar de buitenkabel in geklemd zit. Bij de kachelkraan of bij de kachelhendel achter dashboard.)
De kachelschuif lijkt dan wel goed te werken maar doet niets.
Kijk even onder je dashboard, haal de kachelschuif (warm/koud) heen en weer en kijk of de kachelkraan goed mee gaat.

Bij een oude auto heb ik ook wel eens een verstopte kachel gehad. De aansluiting haalde in in de motorruimte los en
zette daar de tuinslang op. Tegengesteld. Werkte weer.

Pomp defect? Ik weet eiegnlijk niet hoe je dat controleert nu.

bonhof (0), 13 jaar geleden

dikke luchtslang onder het dashboard aan de bijrijderskant controleren deze voerd de lucht naar de kachel aan als deze los of scheef zit is de kachel ook niet meer optimaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Jimny of stel zelf een nieuwe vraag.