Renault Megane: Kabelboombreuk Achterklep

Bouwjaar: 2004

Ik ben in het bezit van een Megane CC 2004. 60.000 km. Achterklep ging niet meer open.Cabriodak ook niet Ook met de noodsleutel niet.
Bij het uitlezen viel niets te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!
Achter kenteken een luik gemaakt. Deel achterklep moeten vernielen. Slotvanger doorgezaagd.
Achterklep open. Nwe slotvanger en slot geplaatst. Slot nog steeds niet te openen met de afstandsbediening.
Toevalig werd ontdekt bij het vervangen van de nummerbordverlichting dat deze aan en uitging bij het bewegen van de kofferbak.
Wat bleek: precies in het scharnierpunt van de klep waren 8 draden volledig doorgebroken.
Welke ingenieur is zo stom geweest om zulke stugge draden te gebruiken. Tevens ga ik alles oip alles zetten om van "meneer Renault" enige coulance te ontvangen. Heren Megane CC rijders doe U voordeel. Ik hoop dat ook de Professionels dit lezen. Een goede tip: eerst de bewegende kabelbomen controleren, voordat U dure ondelen monteerd, die achter-af niet nodig zijn. Of weet iemand hoe je de koffer openkrijgt zonder de boel te vernielen. Het spreekt voorzich dat alleen bij geopende koffer je bij de kabelboom komt. Meerdere dealers waren hier niet toe in staat. Een dealer opperde zelfs om via de bodemplaat binen te komen. Het moet niet gekker worden.

FredAJ

Geplaatst door FredAJ (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

biged1971 (0) PRO, 13 jaar geleden

coulance met een auto van 6 jaar oud wens je veel sterkte..

sixty (0), 11 jaar geleden

Beste Fred,
Ik heb een soortgelijk probleem met een renault megane cabrio (2005). De eerste keer in november 2011, na meer dan een dag sleutelen bij de renaultdealer Bochane, en overleggen (het probleem was nl bij Renault niet bekend) is er een praktische oplosing gevonden en alles deed het weer. Tot vorige week, 6 maanden na de eerste reparatie, de kofferdeksel wil alleen nog met de noodsleutel open en na een probleemverkenning bij de renault nu helemaal niet meer, ook niet meer met een noodsleutel.
De vraag is hoe heeft Renault op jouw probleem toen gerageerd?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Nieuwe bundel in de a.klep monteren.
Deze is los te krijgen.
Is alleen een gepriegel om die erin te krijgen.

FredAJ (0), 11 jaar geleden

[quote=sixty]Beste Fred,
Ik heb een soortgelijk probleem met een renault megane cabrio (2005). De eerste keer in november 2011, na meer dan een dag sleutelen bij de renaultdealer Bochane, en overleggen (het probleem was nl bij Renault niet bekend) is er een praktische oplosing gevonden en alles deed het weer. Tot vorige week, 6 maanden na de eerste reparatie, de kofferdeksel wil alleen nog met de noodsleutel open en na een probleemverkenning bij de renault nu helemaal niet meer, ook niet meer met een noodsleutel.
De vraag is hoe heeft Renault op jouw probleem toen gerageerd?[/quote]
Waarschijnlijk is bij de controle door de “heren” van Renault, het z.g. tonnetje van de kabel losgeschoten. Komt nooit voor natuurlijk…………………………………
Ben je mooi klaar mee. Enige (de goedkoopste) oplossing is precies achter je nummerplaat een rond gat (10 cm) maken in het grijze gedeelte . Als het goed is, zie je net de slotvanger zitten. Het plasticgedeelte van de klep is daar dubbel.!!
Met een z.g. luchtzaag, d.i. een soort ijzerzaag , zonder beugel, aangedreven door uiteraard lucht, de haak doorzagen. Kost een of meerdere zaagjes. Bikkelhard. Je spaart dan je slot zelf. Scheelt weer 175 euris.
Dan je kabelboom bij het scharnierpunt afpellen. Wedden dat daar binnenin de kabelboom enkele breuken vertoont. Dit is te wijten aan een losgeschoten Tyrib. Ding van 10 cent. Kabelboom gaat dan tussen het scharnierpunt zitten. Gelukkig hebben de ingenieurs bedacht dat alle kabeltjes de kleur geel moeten hebben. Erg handig. Pluspuntje; men heeft wel een cijfercodering aangebracht. Dus een leesbril opzetten en een loupe gebruiken en de zaak met soldeerkousjes aan elkaar zetten. Uurtje werk. Wel even met iemand erbij, die e.e.a. noteert.
Als de boel open is, kun je de kabel van het slot ook weer goed bevestigen. Nieuw kopen: slotvanger, grijze gedeelte achter kentekenplaat (wel ff laten spuiten in de kleur). Overigens zo’n luchtzaag heeft alleen een goede plaatwerkerij. Laat je niet verleiden tot de aanschaf van een kabelboom van bijna 200 euris, die je er vervolgens bijna niet inkrijgt. Succes.
Overigens deed mijn dealer in Utrecht niets voor mij. Omdat de heren die verstand hadden van elektronica op vakantie waren. Drie weken wachten!!!!!!????

FredAJ (0), 8 jaar geleden

Auto verkocht. Dus geen probleem meer.

FredAJ (0), 7 jaar geleden

Opgelost. Wel wat laat. Had nog wat "dingen openstaan".

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.