Nissan Primera: koplampglas wordt dof

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

het beschermglas (kunststof) van de koplampen van mijn Primera P12 Accenta wordt aan de bovenzijde dof. Wie heeft daar ook ervaring mee en hoe kan dit worden aangepakt? Is het mogelijk om dit weg te politoeren?

martinp1

Geplaatst door martinp1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Ja, dat is mogelijk: http://ipmsolutionsbv.com/index.php?pagI...

mvg,
Hans

AdeJong (0), 13 jaar geleden

Alsof iemand gedachten kan lezen, Mijn Maxima begint hetzelfde probleem te vertonen.
Ik wilde al met Commandant polijsten beginnen maar als dit een beetje betaalbaar is ziet dit er veel beter uit.

Binnenkort vakantie zal dan mijn voor en na foto's wel eens in dit topic plaatsen als de topicstarter het er mee eens is.

Neet (0), 13 jaar geleden

Ik heb van de Tino uit 2001 een lamp gedaan met commandant en andere polijstmiddelen.
Puur handmatig om verhitting en dus beschadiging te voorkomen.
Je poetst je een paar uur in de rondte maar het wordt er zeker wel beter op. Helaas is 1 lamp
in zijn geheel al vervangen en die is me toch mooi. Ook van binnen meer glans.
De oude zal altijd minder mooi blijven maar te duur om daarvoor maar even te vervangen.
Weet iemand of het "glas" van de reflector gescheiden kan worden? Dan kan de binnenkant ook
schoongemaakt worden. In ieder geval ga ik morgen naar Brezan dat spul (beamkit) halen en laat nog even
weten hoe het is geworden.


Dus niet, kost normaal 100,- ex btw. Laat daar een paar tientjes korting af gaan maar dan nog.
Wat een prijs....

AdeJong (0), 13 jaar geleden

Dat is inderdaad een heel bedrag. maar ik neem aan altijd goedkoper dan een nieuwe/sloop koplamp.

Zou simplex niet kunnen werken? Daarmee kan je lichte krassen van een gsmschermpje weg polijsten.
En dat spul kost volgens mij maar een paar euro.
Je moet dan wel een nieuwe beschermlaag aanbrengen op de koplamp, dat zit er bij die Beamkit dus wel bij.

Neet (0), 13 jaar geleden

Bedoel je displex? Dat lijkt mij een soort commandant maar dan in een heel klein tubetje.
Met commandant heb ik het ook gedaan en een laagje was erop. Is goed genoeg.
Je poetst je wel een bult hoor....
Andere opties zijn inderdaad ietwat nogal erg kostbaar.

AdeJong (0), 13 jaar geleden

Juist die bedoel ik, ik twijfelde al over de naam.
Zal van de week wel eens kijken als ik de tijd kan vinden, de willemalexandermobiel is aan een goede poetsbeurt toe dus dan komen de lampen ook aan de beurt.

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Semtex wil ook wel....dan is het net of er geen glas meer inzit.[img]http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2010/0...[/img]

Neet (0), 13 jaar geleden

[quote=Hans4040]Semtex wil ook wel....dan is het net of er geen glas meer inzit.[/quote]
Scheelt wel poetsen.

AdeJong (0), 13 jaar geleden

@Neet: ik wilde het probleem ook even op het Nissan Forum plaatsen maar iemand was me voor zag ik ;)
Btw, mooie wagen :)

Treb (0), 13 jaar geleden

Geheel op eigen risico: föhnen??
Ik weet helemaal niet of het werkt, het schiet me in gedachten. Dus ik noem het maar even. Wat ik wel weet is, dat het kan om dof/mat zwart kunststof weer te laten glanzen alsof het nieuw is.
Groet,
Bert

martinp1 (0), 8 jaar geleden

ik heb het door mijn Nissan garage laten doen voor 40 euro. Met luchtdruktol en speciale slijppasta gaat het redelijk snel. Moet wel elke 3 maand de koplampen behandelen met Meguiar's PlastiX. Dit is speciaal onderhoudsmiddel voor kunststof koplampglas. Deze pasta polijst ook een beetje en geeft een beschermlaagje.

Neet (0), 8 jaar geleden

een goeie tip.
Ik heb het twee keer gedaan maar de laatste keer was het een stuk minder helder.
Het plastic is ook verkleurd en houd het een keer op denk ik.
Auto inmiddels allang weg.

harnak (0), 8 jaar geleden

Met tandpasta poetsen.is geen grap.

tekkel30 (0), 8 jaar geleden

Ga eens bij een autospuiterij langs,heb ik met de micra van m,n dochter gedaan.
Was rondt de €40. kwijt voor 2 koplampen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.